2011-03-25
 14:58:00

Bestämd liten tjej som vet vad hon vill ha!


Jag trodde inte att Ronja gjorde skillnad på grejjer och grejjer. Jag fattar väl inte riktigt att hon faktiskt utvecklas och håller på att växa upp. Jag tror väl fortfarande att hon bara är en liten bebis som ligger och jollrar..hihi!

Hon har ju börjat med att ta tag i skeden när man matar och vill hålla själv. Problemet är ju att hon vill leka och tugga på skeden, men så blir man ju inte mätt =)
Ibland lyckas hon tom slå till skålen med mat så den far ur händerna på mig..hon är snabbare än man tror.
Idag gav jag henne skeden så hon kunde sysselsätta sig en stund, men jag ångrade mig ganska snabbt därefter då skeden inte ska förknippas med lek..men det va ju inte så lätt att ta tillbaka skeden.

 

Sen gjorde jag ett test..jag försökte muta henne med en annan leksak, bara för att se om hon kunde skilja de två sakerna åt eller om det va leksak som leksak. Vet Ronja vad hon vill ha??
Det här beteendet har jag inte sett hos henne tidigare ;-)








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }