2011-01-14
 11:15:38

Vi har varit...

hemma hos min mammakompis Linda och hennes underbara son Simson. Simson är 2 veckor äldre än Ronja och vi passar på att träffas lite då och då.
Det är så kul att se hur de små har vuxit på sig och hur de utvecklas..de är verkligen olika men på ett härligt sätt.
Jag tror att vi lär oss mycket av varann oxå =)

När vi kom dit blev det som vanligt först lite mat. Jag brukar sällan göra som tidigare, då matade jag Ronja och sen åkte hemifrån, nu gör jag tvärtom när jag ska hem till nån..jag matar där på plats ist. Risken är för stor att hon kräks i omgångar när jag sätter ner henne i babyskyddet eftersom hennes lilla mage trycks ihop.
Trist att behöva sätta ner för att direkt ta upp och gå och byta kläder.

Sen blev det lek på golvet. Simson är så duktig på att ligga på mage och hålla upp huvudet, han är verkligen jätteduktig och stadig. Ronja har börjat mer och mer att ligga på mage, för att vi envisas med det (men inte så lätt alla ggr med en liten kräkbebis) Det är därför vi inte har låtit henne ligga på mage så långa stunder eftersom all mat kommer upp.
Vi la båda på mage så de fick ligga och titta på varann och då va ju Ronja tvungen att hålla upp huvudet för att se sin kompis.



Simson lyfte ena handen och petade Ronja i ansiktet och hennes hår..såå sött!!




Ronja har mest legat på rygg bredvid mig, men å andra sidan så har vi haft väldigt fina och långa pratstunder tillsammans. Och så älskar hon ju att ligga och pilla i sitt hår.



Simson fortsatte att jaga efter Ronjas hand..så så kul ut när han hellre ville tugga på hennes hand än sin egen.
Den kanske smakar gott, vad vet jag..hihi!







Linda satte Simson i hans gåstol en liten stund, han är så duktig lilla killen. Han är ju bara strax under 5 månader.
Undrar vad han gör vid datorn..hmmm?





Jag satt och lekte lite med Ronja i knät, men vad har hänt med Simson där borta i gåstolen?



Sen va det dags för en liten sovis för de små och då passade vi på att göra lite mat till oss.

Dags för Ronja att få en liten smakis. Det blev potatis & morotspuré..Mmmmm gott!!
Jag tror nog att hon tycker bäst om den här maten som vi har provat hitills..ja förutom gröten då.



Efter maten så tänkte vi att Ronja kunde få prova att bada i en Tommy Tube. Jag har alltid velat ha en sån och nu kunde vi ju passa på att prova. Simson älskar ju att bada i den..men stackars lilla Ronja det här va nog inget för henne. Hon tvärvägrade ju att peta ner fötterna utan de åkte upp hela tiden och så låg de på kanten..slutade med att hon svalde en liten klunk vatten..näää vi fortsätter bada henne i den vanliga baljan ist.



Sen fick det bli lek på mattan igen, och det är tydligen inte bara Ronja som gillar hennes hår. Simson gjorde allt för att komma närmare för att peta i hennes hår..men den här gången va det Ronja som "bet" tillbaka..hahaha!







Ronja fick även prova en Bumbostol. Jag ville se om hon klarade av att sitta en liten stund och va förvånade vi blev att det faktiskt gick riktigt bra. Hon satt helt ok där.



Va gulligt det här va, det fanns ju tom ett litet bord till stolen.







Nu va det dags att åka hem efter en fullspäckad dag med de små. Tack Linda för att vi fick komma och hälsa på..vi ses snart igen =)








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }