2011-01-08
 23:53:01

Dags för morotspuré


Igår så år Ronja sin 3:e portion med potatis och palsternacka men efter att ha bajsat 10ggr igår så tyckte jag synd om henne när hennes lilla söta stjärt va alldeles röd igår kväll. Trots att jag hade smörjt in med en mandelkräm som botar det mesta.
Hon riktigt ojjade sig när jag skulle smörja sista vändan igår kväll innan läggdags.

Så...idag efter att hon bajsat som gult "vatten" så tänkte jag att nu blir det morotspuré eftersom morot är lite stoppande. Men jag ville ju inte orsaka nån förstoppning så därför gjorde jag en puré på både potatis & morot.

Så här gick det..

 

..det smaskas väldigt högljutt..hihi!!

 

Och det verkade som att hon gillade även den här maten :-) Lilla gullungen!!



Idag fick Krister mata men det är inte så lätt att mata Ronja nu när hon sitter i stolen. Hon har fullt sjå med att hålla upp huvudet så det blir lite vingligt ibland.



Och inte är det så lätt för pappa att träffa munnen då heller när hon far upp och ner med huvudet..hahaha!!!
Ronja håller dessutom på att somna vid matbordet..trött efter all mat hon har fått i sig.
Guuuud va jag skrattade när de höll på. Kolla själv..



Mmmmmmmmmmmmmmmm.....................



En nöjd och belåten liten Ronja efter maten.



Jag tror att moroten har hjälpt lite för hon har inte ens kommit i närheten av att jag måste byta 10 bajsblöjor..snarare 5-6st.








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }