2011-01-09
 22:57:54

Mild Havregröt från Semper




I morse så tänkte vi att ni kan vi prova lite mild havregröt. Det passar jättebra på en söndag och så har vi hela dan framför oss att se om magen krånglar på Ronja. Hon va lagom hungrig så det passade bra att ge henne gröt och så lite mjölk efteråt.
Det kom några gäspningar strax innan och jag vet ju att hon endast är upp ca 1 timme efter att hon har vaknat,  sen vill hon sova igen en stund. Så jag hoppades på att hon kanske skulle sova en liten längre stund men hon brukar ändå sova 1 timme och det räcker ju gott och väl.



Ronja såg lite fundersam ut när jag ställde fram skålen med gröt.



..och det gick lite småsegt. Vet inte riktigt om hon tyckte om det. Inte lika bra som tidigare maträtter iaf. Det här va lite geggigare. Sen för att försvåra matningen för mig ordentligt så bestämde Ronja sig för att stoppa fingrarna i munnen. Först fingrarna och sen hela handen, gröten bara rann ut och det blev riktigt kladdigt vid matbordet. 



Men hon visade ändå intresse för att få maten.



På kvällen tänkte jag att jag skulle prova ge henne lite mer gröt, men den här gången blanda ut med lite ersättning/tillägg för att göra gröten mjukare och lösare. Men när jag väl satte henne vid bordet så va hon så hungrig så det va helt hopplöst att mata henne. Jag trodde hon skulle äta upp hela skeden. Hon slängde med huvudet åt alla håll och gapade stort och gnällde ordentligt.



Så jag gav henne flaskan ist och den slukade hon helt..alltså innehållet..hahaha!!





Therese (Kanga)

vad roligt det är att se när småttingarna smakar nåt för första gången. Min plutt älskar mat - säger nam efter varje tugga men gillar inte alls frukt konstigt nog. Jag tycker han sitter bättre i sin IKEAstol om kudden bara är uppblåst på sidorna och inte vid ryggstödet


Anonym

Gulliga gulliga Ronja!! Så stor hon blivit!!

Många kramar från mig till er!!

Kraaaaam Anki


Bebislängtan Linda

Tack Anki, va go du är =))

Stor kram från oss båda!!!



PUBLICERAT: 2011-01-17, 10:34:51 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan
Bebislängtan Linda

Therese: Jag får prova det där med att ta ur lite luft i bakre kudden, tack för tipset =)

Tycker han inte om frukt..oj, trodde ju alla bebisar gillade sånt. Men vi har ju inte provat än, får se hur det går. Ja det är verkligen kul att se hur de reagerar när de får prova nåt nytt..hihi.

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-01-17, 10:36:55 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }