2011-01-01
 18:37:13

Juldagen

Juldagen va ungefär som julafton fast vi va bara hemma hos mormor. Det spelades wii medan vi Ronja fick gå i terapi. Med andra ord, vi försökte ännu en dag med att hon fick vara hos mostrar, mormor och små kusiner.
När Ronja hade sovit ca 2 timmar och va utvilad så fick storasyster gå in till henne och hälsa, när hon blev ledsen fick hon ta upp henne och trösta..och det gick ganska bra eftersom jag inte hade visat mig men efter ett tag då blev det gnäll.

Lille Eric ville självfallet komma och komma och kramas men det räckte ett tag sen så va det kört även där..fattar inte varför hon är så här??
Titta va söt Eric är, han förstår nog inte varför Ronja inte vill bli kramad.




När jag kom hem så googlade jag på 4 månaders som är mammig och insåg att hon har separationsångest. Det brukar vara vanligt kring 7-8 månaders ålder men det är ju väldigt individuellt. Inget att göra åt utan det går över
i sinom tid.
Nu har vi provar att låta henne sitta hos andra men det här äl väl hennes sätt att säga: Nej jag vill inte! Hon känner sig tryggast hos mamma och pappa nu så då får det vara så en tid framöver. Jag tänker inte tvinga henne att sitta i knä här och där och hon själv inte vill.
Det här en fas hon går igenom och det går över.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }