2011-01-23
 17:09:01

Första smakportionen med potatis & majs


Igår fick Ronja prova på att äta sin första burkmat. Jag har tidigare bara gett henne min egen henlagade mat och kommer givetvis att försöka hålla mig till det, men samtidigt ville jag att hon skulle få smaka en burk för att se om hon gillade den.

Sen vill jag inte ge mig på att göra egen majspuré och riskera att hon sätter de små skalen i helsen så därför blev det burkmat.

Den här maten stod på menyn.



Njaaa, den här maten va väl kanske inte en favoritmaträtt. Ronja såg riktigt äcklad ut när hon fick smaka.
Vi kanske gjorde misstaget att vi introducerade henne för herr palsternacka som är söt alldeles för tidigt, men tycker ju bara jag har fått höra från alla att börja med potatis och sen morot, palsternacka osv.



Hahaha..stackars liten, det här va ju INTE gott!!!










Vi har provat att ge henne samma mat 2 ggr till men det är inge vidare tycker hon..vi fortsätter att prova ett tag till..iaf till burken är slut. Synd att slänga mat =)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }