2010-09-28
 11:43:26

Mjölkstockning??

För ett par dagar sen så kände jag att det gjorde ganska ont i det högra bröstet. Va ungefär som ett jätteblåmärke på innsidan av skinnet och det va alldeles varmt. Det första jag tänkte på va mjölstockning, nånting som jag är livrädd för. Jag googlade lite på det och läste att man ska hålla sig varm med en varm dusch eller vetekudde och att hålla varmt när man går ut. Jag hader ju varit ute med Ronja i barnvagnen utan att stänga jacka..kan det va så jag har blivit kall kanske?

Jag tog en varm dusch och masserade från bröstkorgen och inåt och även att man masserar medan man ammar.
Viktigt oxå att man ammar ofta på det bröstet så att man får bort ev stopp i mjölkkanalerna.

Nu så här ett par dagar senare är det helt borta, så jag lyckades styra om i tid, men nu tänker jag mig för innan jag går ut när det är kallt.


Lila

Hej tjejen! Du har en bloggaward att hämta hos mig.

Kram Lila



PUBLICERAT: 2010-09-28, 15:43:51 | URL: http://www.minbloggvarld.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }