2010-09-21
 09:48:51

Första besöket på BVC

Eftersom Ronja tappade så mycket vikt på BB så va det viktigt att vi kontaktade BVC så fort vi kom hem för att få en tid för att kolla upp hennes vikt. Jag glömde bort att ringa på måndagen men ringde på tisdagsmorgonen och fick en tid redan på eftermiddan vid 4. Va skönt, då slapp vi gå och fundera på om hon fick i sig tillräckligt med mjölk.

Det va lite nervöst att lämna hemmet så här första gången. Visste ju inte om hon skulle börja gråta och vad ska man göra då. Som förstagångsförälder är det ju supernervöst att  åka nånstans. Känns som man planerar allt i minsta detalj för att allt ska flyta på smidigt.

Jag ammade henne lite strax innan vi åkte, då visste jag att hon s kulle hålla sig lugn i bilen och det gick jättebra. Hon sov hela vägen in. Vi har ca 2 mil att åka.

Här får pappa ta hand om henne så att vi kan väga och mäta. Det va tyvärr inte mycket jag kunde hjälpa till med i början eftersom jag fick så ont när jag böjde mig framåt. Det stramade och gjorde ont i såret.



Dags för vägning. Ronja vägde 4080 när vi lämnade BB för 2 dagar sen och vi va nervösa att hon inte hade gått upp något men det gick jättebra. Hon vägde nu 4175gr och va 56cm lång. Hon följer sin kurva jättefint.



När vi kom hem stod mormor på uppfarten och väntade otåligt på att få se lilla trollungen. Hon hade tagit med sig mat till oss, så snällt eftersom man såhär i början knappt har tid att gå på toaletten :-)

Här är en stolt mormor med lilla Ronja. Alla i våran omgivning har pojkar så det här är första lilla tjejen.
Ronja snuttar på sina händer som vanligt :-)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }