2010-10-01
 21:00:28

BVC besök igår

Igår morse va jag med Ronja till BVC. Eftersom Kristers semester är slut så fick lillasyster följa med, eller hon ville följa med och det är alltid trevligt att ha lite sällskap.

Ronja va jättesnäll och låg mest och tittade runt, hon fick godkänt av bm att hon va så aktiv med blicken och följde med.
När jag la henne på vågen så va det svårt att få en exakt siffra eftersom hon låg och sprattlade med armar och ben men jag såg ju direkt att vikten inte va som den skulle.
Sist vi vägde henne, ca 1½ vecka sen så vägde hon 4460 och nu had hon tappat vikt. Vågen stod nu på 4410.
Den kändes som att det inte va så mycket att hänga upp sig på, men jag undrar ju givetvis varför.

Sist vi va till BVC så sa bm att vi inte skulle låta henne ligga vid bröstet så mycket och snutta utan ge henne nappen istället och vad blev resultatet? Jo att hon inte har fått i sig tillräckligt med mat..hmmm?

Så nu ska jag mata henne lite oftare igen. Jag fick även amma henne där en stund så hon fick förstå Ronjas krigande vid bröstet, hon hackar som en liten hackspett och slår med händerna mot mig och knuffas, drar undan munnen och skriker högt till hon är hes. När det har pågått för länge slutar det oftast med att jag sitter och gråter för att jag tycker så synd om henne och för att jag inte förstår.

Amningen där på BVC va inga problem, visst va hon lite envis men det gav med sig. Jag fick i alla fall en nässpray utsriven som heter Syntocinon som jag ska ta 5 minuter innan amning för att "släppa ner" mjölken så hon får "grädde" på en gång.



Jag provade sprayen när jag kom hem till mamma och Ronja åt fint som hon oftast brukar men sen satte hon i halsen och jag la up henne på axeln och sen kom det...!!!! Hon kräktes ner hela min axel och när jag bort henne så va hela hennes ansikte fullt i mjölk. Ögonen, håret, näsan, munnen och kinderna fullt med mjölk..stackare, va jag tyckte synd om henne. Såg ut som nån hade hällt yoghurt på henne, hon höll på att kvävas av sin egen kräka..fyyyy va hemskt.

Jag tror att jag bara ska använda sprayen på kvällen är mjölken tydligen är tunnare...

Nu ska vi alla fall på återbesök till BVC på måndag igen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }