2010-11-17
 12:54:50

Ronja är en liten kräkbebis

Hon har i ett par veckor nu kräkts ganska mycket, speciellt efter att hon har ätit så det blir mycket klädombyte och så har vi införskaffat oss lite dregglisar/dreggellappar. Tack o lov så hade syrran ett gäng som jag kunde få.

Det finns verkligen en hel uppsjö av dregglisar vissa är bättre än andra. Jag har fastnat för de som är lite längre, de både täcker mer och håller bebisen torr på bröstet.
Jag surfade in på en sida som heter www.oapip.se Det är en tjej som syr egna dregglisar i alla möjliga färger/tyger. Samt att hon har fleece på baksidan som håller värmen, men det kan bli en aningen tjockt under hakan. De är verkligen sååå fina. Då kan man matcha kläderna. Jag har ju pippi på att matcha allting.

Sen har jag införskaffat 2 uppsättningar med dregglisar från Pippi (www.pippi.dk)
De har inte fleece på baksidan men ett dubblet matriel som håller torrt och så är det inte så tjockt under bebisen haka.



De här är ju även perfekta att använda som halsduk, de håller värmen fint och så blåser det inte in vid halsen.


Tada..här är jag med en liten kräkis :-)



Sen finns ju det som är mindre och tunnare, tyvärr så blir de jätteblöta och läcker igenom så att hon blir aldeles blöt på bröstet och då är det bara att byta kläder. Men de här är bättre att ha när hon sover kortare stunder.



Men vi förösker nu att inte låta henne sova med en dregglis eftersom hon har börjar ta in handen under och sen skickar upp den över ansiktet.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }