2010-03-28
 10:08:57

Åh så nervööös jag är!!!

Ja imorgon är det dags för RUL..rutinultraljudet som man gör kring vecka 18-20. Vi va ju sist in i vecka 14 då allt såg jättebra ut och då vi kunde ana en liten pillevink oxå :-)

 inte jag på bilden :-)

Men nu är jag så nervös för att det har gått så många veckor sen dess..visst jag vet att många gör sitt första UL kring de här veckorna men eftersom vi har haft 2 missfall så litar jag inte riktigt till 100% på min kropp. Är livrädd för att jag vid nåt tillfälle ska stöta bort bebisen.

Miljoner tankar far runt i huvudet flera ggr i timmen..det går inte att komma ifrån just nu. Jag tom vaknar på nätterna och grubblar över det ena och det andra.
Jag sitter ju och pratar med många andra som är i samma vecka som mig och ALLA har kännt av sina bebisar buffa därinne men inte jag :-( Vid några tillfällen tycker jag att jag har kännt nåt som har knuffat men är inte säker alls, kanske bara tarmarna som flyttar runt.
Så mina tankar är ju: Tänk om hjärtat har stannat på lillkillen eller att den är efterbliven på nåt sätt och utvecklas dåligt, eller är det bara en väldigt lugn bebis???
Är jag för tjock för att jag ska kunna känna nåt så här tidigt, ligger moderkakan i framkant så det är svårare att känna??

Jag frsöker putta lite på magen för att kanske få nån liten buff tillbaka men jag har svårt att känna nåt. Har bara en enorm puls hela tiden så jag tycker ju att det är den jag känner hela tiden.

Jag är ju jätteglad att vi har kommit såhär långt och har tom gått och köpt mig lite gravidsaker mm men är så rädd att resan ska ta slut imorgon..vågar ju knappt gå dit. Fast jag VILL ju jättegärna se lillen sprattla runt fullt levande och tokig :-)
Känslorna är delade..tror till nästan 100% att lillen lever och mår bra men ändå inte sluta grubbla över tänk om!?!

Usch..hoppas den här dan går fort..måste sysselsätta mig med nåt skoj.
Håll tummarna för oss imorgon..vi behöver alla positiva tankar som finns.

Kram Linda


Milla

Håller alla tummar jag har och några till. Men det är klart att det kommer gå bra! :)

Kram!


Fru barnlös

Det kommer gå jättebra!



PUBLICERAT: 2010-03-28, 16:05:15 | URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Mullesnuttan

Grattis för att ni kommit så här långt! Tror på er nu, verkar funka denna gången!. Läste dinn LCHF blogg och hittade hit den vägen.

När jag för snart 18 år sedan väntade mina tvillingar och led av 40 kg övervikt så brukade jag i början ligga på mage i sängen med händerna under magen, i den ställningen kände jag de första fjärillarna som rörelserna gav, testa vettja, det e inte skadligt att ligga på mage ännu ;)

Kram/Maria


Bebislängtan

Tack för alla tumhållningar och tack för tipset mullesnuttan =))



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }