2010-07-21
 20:02:42

Täta sammandragningar

Nu har jag haft väldigt täta sammandragningar de senaste dagarna. Det går ungefär 15 minuter mellan innan magen blir stenhård och gör ont. Livmodern tränar för fullt inför den kommande förlossningen. Och jag försöker hitta ett lugn och andas igenom..försöker att inte bli rädd för smärtan.

Igår natt vaknade jag dock av att hela magen värkte och va hård som en vattenmelon..jag försökte andas men kände att jag tappade fokus och ville bara att det skulle sluta. Trodde seriöst att det va dags att åka in då.

Nu är det ju bara 4 veckor kvar til bf så nu kan ju lillgrodan komma närsomhelst. Alla man pratar med säger att du behöver inte vara orolig, du kommer gå över tiden, men samtidigt så  föds ju barn för tidigt varje dag.

En tjej i en tråd jag är med i har samma datum som mig men hennes lille prins kom nu den 18/7, en månad för tidigt, så..vad som helst kan hända :-)

Hoppas ju givetvis att grodis stannar i magen ett tag till, åtminståne så vi hinner få iordning allt här hemma.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }