2010-01-06
 13:16:21

Nu börjar ångesten komma 7+6

Ja så är det nog..eller snarare nervositeten..nu vill jag nästan inte att det ska bli tisdag..jag vill inte veta om det saknas hjärtaktivitet eller att fostret inte utvecklas som den ska. Allt det här går för bra just nu..det är säkert för bra för att vara sant.
Varför kan man inte bara njuta och se fram emot det som komma ska. Vi får ofta höra att vi ska tänka positivt..visst lätt att säga för dem som inte har gått igenom samma sak som vi har.

Mina erfarenheter vid ett VUL är bara: Ja det finns nåt där men det är alldeles för tidigt för att säga om det är som det ska..vi får kolla om en vecka igen..
Eller..
Nä tyvärr..det har nog blivit ett mf, men vi ska inte kasta in handduken än?? Vad är det för kommentar???
Tänka positivt..skulle nån kunna göra det i samma situation.

Jag vet att jag bara låter bitter just nu.men det är rädslan som har tagit över..tårarna strilar regelbundet..jag vill inte börja om igen..jag orkar inte!!

Det enda som får mig att tänka åt rätt håll är alla graviditetstest jag har tagit och ser hur starka de är och det borde väl betyda att jag har mycket hormoner i kroppen och att det händer saker i kroppen. Aktivitet betyder väl att "liten" fortfarande lever.

Ena dan så vill jag gå och köpa en gravidtidning och njuta av att jag är gravid..och nästa dag sitter jag och gråter för att jag är så rädd för att mista det jag har i magen.

Såhär ser Liten ut nu i v.9


Kroppen: Tandköttet blir uppmjukat och kan därför bli mer lättblödande, var därför extra noga med tandborstningen. Olika graviditetshormoner påverkar dig, man kan fortfarande känna sig trött och illamående, men det brukar gå över om några veckor. En del kvinnor har små blödningar tidigt under graviditeten, det är inte ovanligt att det sker när mensen brukade komma. Det kan bero på alla hormonförändringar och på att slemhinnorna i kroppen blöder lättare när man väntar barn. Om blödningen skulle göra ont ska du söka hjälp.

Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.


Maria

Hej min vän!!

Jag tänker på dig varje dag och håller tummarna! Jag vet hur det känns innan man ska in på VUL men nu hoppas jag verkligen att du kan låta de positiva tankarna överväga! Tänk på dina fina tester, det är ju sån skillnad den här gången. Stoooor kram till er alla tre :)



PUBLICERAT: 2010-01-07, 18:09:39 | URL: http://isblommas.blogspot.com
Fru barnlös

Tänker på dig.



PUBLICERAT: 2010-01-09, 08:53:49 | URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }