2010-01-29
 20:22:05

Nånting "sprack" under huden 11+1

I onsdags morse när jag klev upp så klämde jag lite där jag hade tagit sprutan, kände att det va lite ömmare än vanligt och då hände det! Kändes som en kula som sprack..det kändes jätteotäckt och det började göra fruktansvärt ont. Mycket smärta har jag varit med om men det här kändes som jag hade nerverna på utsidan av huden..sååå ont. Jag smekte med fingret lätt över huden men skrek till av smärta..va f.n hade hänt??
Jag kunde inte ens ha mjukisbyxorna på mig för allt som låg på gjorde ont.

Jag ringde specMVC och hon sa att jag kunde smörja på Ibumetin eller liknande för att lidra smärtan..men det va ingen fara med bebisen..den låg så långt in.
En annan tjej jag pratade med sa att det är ganska vanligt att fragminet kan kapsla in sig under huden och bilda en kula och det va den jag råkade trycka sönder..mmm skönt..nä inte speciellt.

Jag ringde ivf iaf och de sa att jag skulle sluta med sprutorna. Mina vävnader är nog så trötta vid det här laget och de är ju riktigt hemska sprutor sa hon. Du har gjort ett bra jobb..du behöver vila och ta det lungt från fragminet.

När jag hade lagt på bröt jag ihop..men ska jag sluta med dem..tänk om bebisen dör då, tänk om det är fragminet som har hållt Liten vid liv?? Åhhh va jobbigt allting blev nu, vågar jag sluta med dem??
Jag va tvungen att ringa tillbaka och fråga vad fragminet gör för nytta för fostret och hon berättade att fragminet hjälper ägget och alla celler att växa till sig och bli starka. Och nu har ju Liten vuxit till sig och alla celler och organ är färdiga. Så nu ska Liten bara igga och växa till sig i några månader så det skulle inte vara nån fara att sluta med sprutorna.

Hon sa även att om jag skulle få ett MF nu så hjälper iaf inga fragminsprutor till. Skulle jag få ett MF så skulle det redan ha hänt..jag hoppas det..
Jag kommer ju gå och vara nojjig i alla fall.

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }