2010-01-19
 19:00:17

Inskrivning på MVC idag 9+5

Idag va det alltå dags för inskrivning på MVC. Kändes lite konstigt tyckte vi båda när vi tassade in i väntrummet.
Så här långt har vi ju aldrig kommit tidigare i nån graviditet. Nu känns det som att det äntligen börjar rulla på.

Vi fick berätta lite om oss själva och bm log stort när vi berättade att vi har varit tillsammans i 15 år. Ja det är väl dags nu att få lite tillökning tycker vi.
Hon frågade lite om våra familjer, om det finns några kända sjukdomar, min sjukdomshistorik mm.
Fick även lite råd med kosten och motion. Vilken rolig våg de har på såna där ställen..de stämmer ju inte för fem öre..båda jag och Krister höjde på ögonbrynen på att där vägde man 5kg mer än man är van med..härligt att börja med 9 kg extra såhär i början på graviditeten.
4kg visste jag att jag har gått upp men INTE 9kg =( Tänker inte bry mig om att haka upp mig på en siffra som inte stämmer..huvudsaken är att jag mår bra och det gör jag!!

Vi fick med oss en massa information som jag ska läsa igenom i lugn och ro och mot slutet fick jag lämna urinprov. Hur kommer det sig att alltid när man ska lämna urinprov så får man pressa ut till man får ihop några droppar. Är det så att man lider av prestationsångest?? Hahahaha!!! Inte det lättaste att sikta heller.
Urinen va tydligen jättebra..det va ju bra o veta =)

Järvärdet skulle hon återkomma med..blodtrycket va bra och även blodsockret.
Kommer dock att få göra en glukosbelastning i och med att jag är överviktig. Kul att drick sockerlösning på tom mage..jag vet nån som kommer att få svårt att få i sig den där sörjan..blähh!!
Det ska jag göra den 11/2 kl 7.45. Fastande i 12 timmar innan.

Bm skulle även skicka en remiss till specMVC så jag får väl en kallelse dit i början på feb för en läkartid.
Nästa steg annars är RUL i v.18. Ojjj..det är LÅNGT dit.

Illamåendet har inte dykt upp idag heller..två dagar helt utan..jipppieee!! Däremot har jag haft väldiga känningar/nypningar i bebismagen igår och idag.
Bebisen växer väl på nu och töjer livmodern..spännande men lite läskigt.
Tror inte att jag är lika hungrig heller..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }