2010-08-20
 22:08:32

Återbesök hos bm (40+1)

I fm hade vi ett återbesök hos bm eftersom mina värden inte va lika bra som de alltid har varit. Hon tyckte att jag såg piggare ut idag och då kom jag även på att jag hade ju en rejäl värk i väntrummet strax innan vi kom in igår. Hon visste ju visserligen det men tänkte nog inte på det när blodtrycket sköt iväg lite uppåt. Idag låg blodtrycket på 130/80 så det va helt ok. Igår hade jag en 1:a på äggvita i urinen men idag visade det endast spår av äggvita vilket ger resultatet 0 så det är godkänt. Så nu va både bm och vi lite lugnare. Skönt att få skiljas åt på det här sättet innan helgen.

Men hon vil ändå hålla lite extra koll på mig eftersom jag av nån anledning har gått upp i vikt så pass fort under en kortare period..kan vara tecken poå nåt som inte är som det ska, så måndag morgon ska vi tillbaka till bm igen.

Vi kommer även att få göra 41+3 kollen tidigare för att se att allt står rätt till i tid. Nu hoppas jag att jag både ska slippa träffa bm och göra alla övertidskontroller utan att lillgrodan behagar att komma ut snart.

Eftersom vi inte åkte in på förlossningen idag för att träffa en läkare så åkte vi till Kupolen och shoppade lite istället.



 Jag köpte ett par till mammabyxor (magen lär väl inte försvinna på en gång tyvärr) och en amningströja.



Sen passade vi på att äta lite gott på palatset. Det blev fish and chips och deras goda sallad med gott bröd till. Vatten till maten.
Handlade på Ica Maxi på väg hem sen blev det lite småpyssel hemma samt lagade lite middag.
Har haft kraftiga sammandragningar ikväll, vill inte kalla de förvärkar eftersom de bara har spänt över magen och inte spridit sig till ryggen..de är hanterbara.


Anki

Tänker på er :) Snart är lillgrodan här!!!

Tusen kramar o trevlig helg :)


Bebislängtan Linda

Tack vännen..jag hoppas grodis kommer snart..längtar ihjäl mig!!

Tusen kramar tillbaka och trevlig helg =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }