2010-04-01
 17:43:10

RUL 19+4

Jag vet att jag är lite seg på att uppdatea ibland men det är så mycket annat som händer hela tiden *ler*
Imåndags va vi iaf iväg på morgonen till specMVC för Rutin UL. Jag va såå nervös så jag började gråta inne i väntrummet. Tur att det inte va någon annan där..hehe.
Blev uppropade 8.15 och såg att det va samma kvinna sm förra gången..jaja..det blir nog bra. Jag ursäktade mig över mina tårögda ögon och sa att jag va väldigt nervös.
Hon frågade om jag hade mått bra sen sist och jag berättade om att jag hade varit sjuk hela tiden med bihåleinflammation och rethosta och att jag va väldigt rädd över att jag hade hostat ihjäl Liten i magen.
Samt att jag inte har kännt några tydliga buffar.

Hon bad mig lägga mig ner och så va det dags....
Så fort hon la dit ultraljusapparaten på magen så såg jag hjärtat som banakde på för fullt..äntligen kunde jag andas ut..DEN LEVER!!!! Åh va glad jag va!!!
Hon började med att kolla på alla organen och tog tid på sig..det gjorde inget då kunde vi ju titta även om vi knappt fattade vad som va bak och fram på bebisen eller vilka organ hon tittade på *ler*
Hon berättade lite mellanåt iaf.

Efter ett tag så frågade jag om det va ok att vi filmade lite i slutet av undersökningen och det va det.
Jag passade samtidigt på att nämna att vi va nyfikna på att kolla könet på bebisen om hon kunde se det. Sist v va där så nämnde hon för oss att det såg ut som en liten kille men att vi skule kolla igen vid RUL så vi tänkte passa på.
Hon frågade oss efter ett tag om vi verkligen ville veta...JAAA jättegärna sa vi båda och det lyste i ögonen på oss..va det en lite kille som vi gått runt och trott nu i 6 veckor eller va det en liten tjej???
Är ni helt säkra?? Jajjamensan sa vi.....
....det verkar som ni väntar en liten tjej!!!
VAAAAA????? Åhhhhh en liten flicka...jag vände mig om till älsklingen och vi båda blev mer eller mindre tårögda och glada. Vi hade nog sett lika ut oavsett resultat.
Va konstigt det blev...våran lille Nisse (som älsklingen har döpt magen till) va plötsligt ingen Nisse utan en liten tjej *ler*

Hon sa direkt att det är inte 100% säkert så vi skulle inte hem och måla barnrummet rosa nu *s* Och skulle det bli en pojke så kunde vi väl ta hand om honom ändå *s*
Hallå..vi har försökt i 6-7 år att bli gravida..tror inte det spelar någon som helst roll vad som kommer ut i aug.
Men nu är det ju faktiskt lite mer spännande..för vi vet ju inte alls nu vad som ligger och sprattlar runt i magen.

Appropå sprattel så frågade jag oxå var min moderkaka sitter och fick reda på att den sitter i framkant varför det kan vara svårare att känna sprattel och buffar redan nu..men det kommer att komma rätt snart..och det va inte omöjligt att känna nu.

Resultatet på RUL va att allt såg jättebra ut...bebisen har växt på sig och va exakt så stor som den ska vara vid den här tidpunkten..just nu är hon 20cm lång *ler* 
Vi fick BF den 20 aug..bara 2 dagar senare än datumet vi fick från ivf så det va inget att haka upp sig på. 
Bebisen kommer ju när den är färdig oavsett vilket datum det.

Här kommer lite bilder på bebisen..eller lilltjejen ;-)




Bjuder på ett litet leende..





Vi filmade även med kameran så jag plockade ut lite bilder
Framifrån på bebisen





En liten fot tittade fram..



Ett sött litete leende..



Ser nästan ut som bebisen har djävulshorn..haha..läskigt!! Ser lite ut som en katt över näsan/munnen.
Bjuder på ett stot leende..glad liten prick det här *ler*



Bebisen från sidan





Bebisen gapar eller sväljer fostervatten..kanske gäspar vem vet.
Ser ut som en liten apa *ler*






Evelina

Åhhh va glad jag är för eran skull!!! :-)

Stoooooort Grattis!

Kramar i massor.


A

va kul! :)

följa varandra med bloglovin? :*



PUBLICERAT: 2010-04-02, 08:43:40 | URL: http://annnaaah.blogg.se/
Monica

jag sa ju att det var en tjej....haha...

KRAAAAAAAM!


Bebislängtan

Ja det känns skönt att det gick bra och att Liten sprattlade runt därinne.

Hahaha..ja Monica..det verkar isst bli en liten tjej ändå...kuuuuull...då ska vi klä i små klänningar och söta spetsstrumpor =)))

Kram Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }