2010-04-08
 13:09:21

Bebisen mår bra..

Och det är full fart i magen, vet inte om den övar på gymnastik, boxning eller dansar men full rulle är det iaf..tack o lov.
Dan efter att jag tog tabletten Mucoangin kände jag inte en tillstymmelse till rörelse i magen och va givetvis orolig. Eller snarare jag grät mig genom hela dagen och hade sån ångest.
Men på kvällen kl 21.10 kom det en liten spark inifrån..ett litet rop inifrån att den mådde bra. Gud va lättad jag kände mig..bebisen lever!!

Igår har det varit party i magen hela dan..från morgon till kväll och det har känts så bra.
Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så sa Krister att han kommer snart och lägger sig..så jag kröp ner innan och la handen lite lätt på magen. Jag brukar alltid klappa om bebisn och prata lite med henne innan jag somnar och då när jag har handen där så känner jag en spark..och nu känd jag den utanpå magen :-)
Guuuud vilken underbar känsla..sen kom det två sparkar till på samma ställe..myyyyysigt!!!!

Jag ropade på älsklingen och han kom springandes, men som vanlig när han la handen där så slutade sparkarna.
Efter nån minut gick han för att borsta tänderna och satte hon fart igen..hahaha. Helt otroligt vilken taskig tajming..så när älsklingen kom och la sig så fick han hålla handen på magen ett tag men icke då.
Tror lilltjejen leker kurragömma med sin pappa redan.

Själv sov jag inte på hela natten..dels för att bebisen måste ha hittat kissblåsan att sparka på, så 6ggr va jag upp inatt och kissade, sen blir det ju alltid svårt att somna om samt att bihåleinflammationen som så snällt har hört av sig igen vägrade släppa. Spränghuvudvärk och muntorrhet samt torra slemhinnor i näsan..grrrrrr!!!

I övrigt mår jag toppen *ler*


Maria

Hej gumman! Härligt med full rulle i magen!!



Har du provat att skölja näsan med sån där näs-kanna? Det funkar bra som fan för mig i alla fall, när bihåleinflammationerna envisas... Kraaaam!



PUBLICERAT: 2010-04-08, 14:40:55 | URL: http://isblommas.blogspot.com
Anki

Va skönt att höra!!!!

Jag säger som ovan:) Prova att skölja näsan med en näskanna!!!



Kram kram kram :)


Linda

Hej Anki och Maria. Jo jag har en nässköljare hemma i form av en spruta ist för en kanna men nu när det är så tätt i bihålorna så rinner allt saltvatten ner i halsen ist..usch..inte gott. Men annars så fungerar den jättebra. =)


Milla

Min barnmorska rekommenderade sån där nässpray som allergiker använder (som inte skapar det där beroendet som vanlig nässpray gör), som man kan använda vid behov och inte behöver tänka på nån 10-dagars gräns.

Har inte behövt den än själv, så jag vet inte hur den funkar. Men den kan kanske återfukta slemhinnorna åt dig iallafall. Och kanske öppna upp så att nässköljaren hjälper?


Fru barnlös

Så skönt att höra!



PUBLICERAT: 2010-04-10, 10:33:45 | URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }