2009-09-04
 14:44:14

Pergotimekurerna

Vi började med pergotime och fick ta 1 tablett. Det dröjde inte länge förrän jag fick väldigt ont i nacken. Nackmusklerna blev allt mjukare och mjukare och till slut så kom nacksmällen. Jag blevliggandes i sägen i nästan en vecka. Trots det så knaprade jag vidare med tabletterna.
Allting blev jättejobbigt..jag hade fruktansvärt ont i nacken och kunde knappt röra mig och mitt i allt va vi ju tvungna att ha regelbunden sex..suck. Det va inte det lättaste så försöket gick förbi oss.
Vid ultraljudskontrollen så visade det även att 1 tablett va för lite. min kropp hade inte svarar så bra på kuren utan vi bestämde oss för att öka på dosen till 2 tabletter om dagen.

Jag började med kuren men tyvärr så hände samma sak..nacken small till..igen!! Den här gången fick jag även väldigt irriterande svampinfektioner i underlivet som inte gjorde det trevligare att ligga och mysa.
Jag frågade läkaren om det va vanligt med svapinfektionerna och det visade sig att det va väldigt vanligt eftersom man tillför hormoner och balansn kan rubbas.
Det va ju ett vettigt preparat då tänkte jag..för vem f...n vill ha sex när det svider och kliar såååå hemskt??

Vid ultraljudet så hade jag fått stora fina äggblåsor eller iaf en stor fin..så vilken dag som helst skulle den släppa..men det gjorde den aldrig visade blodprovet.
Man fick alltid ta blodprov för att konstatera om ägglossning hade skett eller inte. Och jag fick ju alltid samma svar på blodprovet..tyvärr..

När läkaren förslog att vi skule gå upp på 3 tabletter så sa vi ifrån. Det va inte värt alla nackbesvär jag fick av medicinen samt att vi bråkade mycket eftersom jag kände mig så värdelös som flickvän som inte kunde ge min älskling en bebis som vi båda längtade efter så mycket.

Vi bestämde oss istället för att lägga bebisverksta´n på hyllan en stund. Vi hade istället planer på att ta itu med min nackskada så all tid gick åt för att undersöka allt kring en eventuell resa till USA för en nackoperation.

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }