2009-09-12
 13:05:51

Oj va hände nu??

Har nu gått 5 månader och jag har fortfarande inte fått igång min mens. Kroppen måste ha kommit helt ur balans efter sista graviditeten.
I mitten på maj lade jag om min kost till en lågkolhydratkost LCHF och har fortsatt med det hela tiden utan att fuska och kilona börjar försvinna alltmer och mer.


I somras började jag känna av min vänstra äggstock allt mer och mer och trodde först att jag hade fått ägglossning eller att mensen nu va på gång men icke då.
Många ägglossningstest gick åt men ingen stegring...och ingen mens.

Efter ett tag när jag fick så ont att jag knappt kunde sitta, stå eller gå så kontaktade jag kvinnokliniken eftersom ivf hade sommarstängt.
Läkaren jag träffade där undersökte mig och konstaterade att jag hade fått en cysta..igen.
Faaaaa......n!! Inte nu igen...
Inte undra på att jag hade så ont. Han sa att jag skulle komma tillbaka om en månad om inte smärtan hade gett med sig.

Men när ivf kliniken öppnade efter sommaren hörde jag mig av till dem ist. Jag kände mig ju mer hemma där och läkaren där är ju dessutom ett proffs. =)
Han konstaterade att jag hade en cysta men han sa även att min slemhinna va jättetjock och fin..
Jaha sa jag..och med det menar du??
Ja du har en äggblåsa här som är 18mm och kommer att lossa vilken dag som helst.

Vaaaaaaaaaaa??? Har jag en äggblåsa?? Har jag ägglossning?? MEN jag har ju ingen ägglossning..eller har jag???
Oj va många frågetecken som snurrade runt i huvudet på mig.

Jag fick en Ovitrellespruta med mig hem som jag skulle ta på kvällen (äggmognadsspruta) som i sin tur skulle ge mig min mens tillbaka om ca 14 dagar och förhoppningsvis även ta med sig cystan ut.

Men min tanke va annorlunda..m jag hade en äggblåsa och kanske ett ägg i och så en spruta som gör att jag ägglossar..hmmmm. 1+1= SEX!!!! Nu kanske vi kunde bli gravida spontant!! Hoppas hoppas hoppas!!

Min man gav mig sprutan samma kväll och sen va vi igång...hehe
Dagen därpå skulle vi på syrrans bröllop och strax innan vi åkte så tog jag fram ett ägglossningstest och testade. Ville ju se om sprutan hade gett resultat. Och det hade den =)



På kvällen när vi kom hem tog jag ett till test. Jag sa ju att jag va testmissbrukare =)



Ja men titta vilket sött litet ansikte =)
Ja då va det bara att köra igen då...

Sexschema: Fredag kväll
                   Lördag kväll
                   Söndag - orkade inte
                   Måndag kväll

På tisdagen testade jag igen med ett ägglossningstest och då va det negativt



Konstigt att det fortfarande är ett streck kvar..men det ska ju vara lika starkt iofs för att ge utslag på stickan.







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }