2009-09-07
 18:42:56

Den kritiska dagen

När man gör ett äggplock så tar man ut äggen precis innan de ska släppa..alltså så nära ägglossning som möjligt. Det är därför man får ta en äggmognadsspruta ett visst antal timmar innan själva äggplocket så att man kan plocka dem innan de släpper själva.

14 dagar efter själv äggplocket är det ju meningen att mensen ska dyka upp om det inte har skett någon befruktning eller i det här fallet om det befruktade ägget inte har fäst.
I vårat fall så fick vi tillbaka ägget på dag 5 så RD9 (RuvarDag) va min kritiska dag.


Såg en liten droppe på toapappret..bröt ihop på jobbet och åkte hem..jag va så förtvivlad..vi som hade så fint ägg med toppkvalité.

Det va mer som en ljusrosa flytning än en droppe blod som vid mens..hade hugg i livmodern de senaste dagarna och det molvärk...fanns det nån chans att lilla knytet skulle stanna?????

Åkte hem och väntade på att bli kissnödig så jag kunde tjuvtesta...JAG VÅGADE JU INTE, TÄNK OM DET VISADE NEGATIVT!!

Efter MYCKET velande om jag skulle testa så gjorde jag det iaf..tog testet jag fick från ivf men tyckte jag såg lite dåligt på det..så jag öppnade en till förpackning och doppade ner det oxå..sen hade jag två test att vänta på....VA HEMSKT DET ÄR ATT STÅ OCH VÄNTA!!!

Men men..jag måste ha sett ut som ett barn på julafton.
Ett  på stickan!!


Det röda testet är från ivf..tittar man noga kan man urskilja ett svagt streck i det runda fönstret men clearblue visade tydligare.

Kunde det vara så att jag va gravid???!!! Den ljusrosa flytningen va helt borta. Men jag vågade ändå inte tro nåt än..jag hade ju min TD (TestDag) om 4 dagar den 20/10
Men jag va såååååååååååååååååå lycklig då.

2 dagar senare va vi  på IKEA och handlade och då hände det igen!
Fick springa ut från IKEA efter riktiga magsmärtor och vad hittade jag på pappret..en ny flytning, men den här gången va den inte ljusrosa utan mer ljusröd..och den var mer ihärdig nu.
Det kanske va ett falskt PLUS
Jag hade så ont oxå..som knivar i magen eller rejäl menssmärta...Uääääähhhh!!

När jag kom hem så tog jag fram ett Clearblue Digital för att göra ett nytt test..och det visade GRAVID!!! Visst va jag glad men det är fortfarande ett velande fram o tillbaka i och med att det kan vara ett tidigt missfall.



Kunde det vara livmodern som höll på att förbereda för en graviditet och töjde sig??
Vet många som har sagt att de har haft ondare än mensvärk i början av graviditeten..









KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }