2009-09-07
 21:47:31

Dags för ett fruset försök (FET)

Ringde ivf i början på november och sa att jag ville göra ett stimulerat FET (Frozen Embryo Transfer) eftersom jag tror att jag inte har nån ägglossning. Så jag skulle få börja äta de små blå tabletter (progynon) första mens dagen och sen ta vaggisar (progesteron).

Tog dock Äl stickor oxå..hoppades ju samtidigt på ÄL så vi kunde mysa på eget håll.
Kändes som att jag gjorde allt samtidigt och det va faktiskt mer min man som låg i så tro inte att jag slet ut stackaren.

Nu kände jag mig kluven igen. Funderade även på att vänta ett tag innan FET och gå på akupunktur i ca 3 månader för att få kroppen i balans..samtidigt kunde jag passa på att gå ner i vikt. 
Jag va rädd för att jag skulle bli nekad mitt FET pga av vikten.

Hade även köpt en olja som heter Agnus Castus (munkpeppar) som tydigen kan få kroppen i balans och verkar reglerande på hypofysen (jag sökte dock på google efter oljan och den används tydligen för överbrunstiga hästar Jaha ja..det va så dags att läsa det efter att jag lagt beställningen.



Och så köpte jag bidrottninggelé kapslar..hehe mycket nu.



Just för tillfället kände jag mig jättepeppad på att prova lite nya saker och låta kroppen vila..ville inte hamna i samma vända igen med ett till missfall..kändes som att ramla ut från 7 våningen på ett höghus.
Nu ville jag göra min kropp redo för en liten bebis!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }