2009-09-12
 14:25:12

Blödning eller gravid?

Den 21/8 tog jag Ovitrellesprutan för att få min ägglossning och de två veckorna började närma sig. Vi hade ju dessutom legat i ordentligt nu när vi fick den här chansen.
Mensen skulle i så fall dyka upp kring den 4:e september.
Vi höll alla tummar och tår på att det inte skulle dyka upp nån mens utan att vi istället skulle få ett fint pluss på stickan.
Men vi hade även kommit överens om att det skulle vara bra ändå om blödningen kom så min kropp fick börja fungera igen. Jag hade ju inte haft nån blödning de senaste 5 månaderna.

Måndagen den 31 augusti kom det en pytteliten ljusrosa blödning när jag torkade mig men det va allt.
Så brukade jag ju aldrig få vid en mens? Det här va mer bekant efter våra ivf behandlingar i början av mina graviditeter..kude det vara möjligt..jaja jag ville inte hoppas på nåt.
Men jag tjuvtestade på morgonen iaf..jag ville ju veta och så va jag ju så nyfiken.
Visste ju även att det va för tidigt för att testa.



Jaja..det va väl inte helt oväntat..inte ens ett litet spökstreck

Tisdagen samma lika..ljusrosa blödning men något mer.

Onsdagen hade jag sån mensvärk. Ont i svanken och magen. Blödningarna började komma igång lite mer men inte mycket. Det kändes dock som att det va på väg.
Gick på värktabletter och tog mig igenom dagen på jobbet.

Torsdagen och fredagen sjukskrev jag mig för att jag hade jätteblödningar och fruktansvärt ont. Kude knappt resa mig innan det rann..hann ju knappt till toaletten.
Så fort jag blev kissnödig trodde jag hela underlivet skulle explodera och ramla ut...Uuuuääääähhhhhh!!!!
Låg mellan varven och hyperventilerade av smärta. Inga tabletter som hjälpte. Ringde till ivf kliniken och frågade om det va min cysta som höll på att spricka om det va därför jag hade så ont men hon sa att det kunde bli såhär eftersom jag inte hade haft mens på så lång tid.
De ville avvakta med en undersökning eftersom de ändå inte skulle se nåt av alla blödningar.
Med de här blödningarna visste jag ju iaf att jag kunde ju inte vara gravid.

Helgen låg jag hemma och vilade för att friskna i till på måndagen. Blödningarna började avta på söndagen och smärtan likaså..tack lov. Den här perioden va inte särskilt trevlig.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }