2009-09-09
 22:19:19

Akupunktur inför FET

Jag provade akupunktur i hopp om att öka fertiliteten.
Jag pratade med akupunkturdamen och vi sätte igång redan efter 4 dagar. Så spännande!! Men hjälp va rädd jag va..men det va ju för en god sak ju.

Jag fick äntligen min efterlängtade mens..aldrig varit lyckligare att få mens..låter konstigt att säga så.
Men nu va vi på gång igen. Började äta progynon tabletter eftersom jag gjorde stimulerat fet..tror inte jag har nån ÄL. Den 29:e november började jag med vaggisar (progesteron) och den 4 dec blev det FET.
Hoppades på den bästa julklappen nånsin till oss!!

Jag var på mitt första akupunkturbesök och ojojoj va spännande. Jag va så nervös innan men kvinnan har jag ju träffat två ggr tidigare i samband med att hon hjälpt min mamma med sin tinnitus så jag visste vem hon va.
Fick börja med att svara på en massa frågor om mig själv allt från hur min cykel ser ut till hur jag mådde.
Därefter kände hon på mina pulser på handlederna och konstaterade att mina njurar va något nedsatta.
Sen fick jag sträcka ut tungan, där konstaterade hon att jag va frusen eftersom tungan va blek och att jag hade brist på energi. Tänk att de kan läsa av hur man mår genom att titta på tungan så därför ska man inte borsta tungan när man går på sån behandling.

Jag fick en nål mitt på huvudet som drog ned mot nacken och hela vägen längst med ryggraden ner mot livmodern sen fick jag lägga mig på mage och fick 3 nålar på ryggen för att sätta igång njurarna och sen la hon på en värmelampa..så skönt!!
Fick vända på mig och så satte hon en nål i vardera benet på olika ställen och sen fick jag en i armen och mellan pekfinger/tumme och slutligen 2 nålar vid livmodern/blygdbenet.

Sen fick jag ligga där i en kvart under en foliefilt för att hålla värmen.
Kan säga att det gick som sköna myrkrypningar genom kroppen och det började stickas lite på tungspetsen samt att jag fick molvärk i tjejmagen och armar och ben.

Jag va lite smådåsig när jag åkte därifrån, men när jag kom hem hade jag sån "träningsvärk" i armar och ben och dagen efter kändes det som jag hade utfört ett tyngre träningspass. kändes i skuldror bl a. 

Så underbart skön behandling..visst jag va lite rädd när nålarna skulle dit men nu såhär i efterhand så är det här nåt jag verkligen tänker satsa på.

OBS!! Inte äta vitlök tjejer!!! (enligt kineserna så är det ett abortmedel) Inget kaffe, sluta röka, snusa och dricka



Akupunktur igen och den här gången fick jag endast nålar på framsidan av kroppen och huvudet. 17 nålar mot förra gången då jag fick 10st.
Fick en nål mellan stortån och andra tån och jäklar vad den gjorde resultat kändes det som.
Jag ligger alltid med en kudde under knäna för max avslappning men det va nåt konstigt med min avslappning..det kändes som jag låg och spände mig fast jag vet att jag va helt avslappnad.
Det kändes som ett hårt träningspass på insidan av låren, bak mot rumpan och upp mot livmodern. ungefär som om man har en boll mellan knäna som man försöker pressa inåt...häftigt att det kan ge sånt resultat..hade träningsvärk när jag åkte därifrån.

Sen blev det en till omgång dagen innan FET..skulle även få akupunktur av en sköterska uppe på IVF samma dag som FET.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }