2009-09-12
 11:43:02

20/2 Allting tog en ny vändning

Jaha..nu när vi trodde att vi hade upplevt allt tänkbart i den här behandlingen så tog det en ny vändning. Trodde redan vi hade rejäl fart i den här bergochdalbanan men mer fart blev det.
Åkte in på akuten inatt 23.30 pga av jättesmärtor i undermagen. Självklart va den enda läkaren på förlossningen så det va bara att vänta..jävligt att sitta och vänta på att nån ska bli lycklig medan vi väntar på vårat missfall. Rutinpink på stickan som visade positivt. På VUL hittade hon ingen graviditet utan trodde att det kunde vara ett utomkveds. Jag som va livrädd för att det skulle bli såhär. Samtidigt kändes det väldigt bra att allt det här skulle få ett slut.

De tog ett hCG prov när vi ändå va där och vid 4-tiden inatt kom läkaren in och meddelade att mitt hCG värde nu låg på 340. Va????????????????? Vad är det som händer!!!!
Så eftersom värdet hade stigit så trodde hon att det kunde vara en X graviditet och jag fick läggas in. 

Morgonen efter gjorde de nya VUL kontroller och sa att jag va mjuk över livmodern och de hittade inget konstigt uppe vid äggledaren. Hon ville heller inte säga att det va en X graviditet eftersom de brukar ha ett hCG värde som ligger stilla..vårat hade ju stigit ordentligt.
Efter att ha pratat med ivf så bestämde de att låta oss gå en vecka till och ta nya värden nästa torsdag. Det kunde lika gärna vara en naturlig graviditet men med lite lägre värden.
Hon va så gullig..hon dömde absolut inte ut vårt älskade lilla knyte 

Skulle jag få mer ont skulle jag komma in annars så skulle jag se mig själv som gravid till motsatsen bevisas.
Tänk om det verkligen är våran tur..jag har ändå såå svårt att glädjas..jag är så rädd. 
Blödningarna verkar ha avtagit och brösten ömmar.
Börjar med fragminsprutorna idag igen..


Jag kände att jag hade redan blivit supertrött på kvällarna..sov från 18-21 på kvällarna..va helt slut..orkade knappt göra nåt..hade inte en gnutta energi kvar. Hoppades på att det va ett tidigt gravtecken.
Förra svängen va jag fruktansvärt illamående..nu hade jag inget sånt..tänk va olika det kan vara..




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }