2011-03-17
 16:32:04

Philadelphiagratinerad lax med haricots verts


Idag till lunch gjorde jag iordning lax..passar på eftersom maken är dålig på att äta fisk. Och är man hemma och mammledig då har man alltid luncherna för sig själv. Gick snabbt att laga medan lillskruttan låg och sov.



Smörj formen med lite smör och lägg i laxen.



Blanda philiadelphiaost, creme fraiche, en skvätt grädde, citronpeppar, flytande citron, salt och massor med dill.
Slutligen river du ost och blandar ner.



Lägg philiadelphiaröran över laxen och in i ugnen på 175 grader i ca 20 min. Jag höjde temperaturen de sista 5 minuterna för att gratängen skulle få färg och för att jag skulle hinna ätan innan Ronja vaknade.




Artemisia

Mmm, så smarrigt! Jag har inte provat med philadelphiaost, det måste ju bli fastare och roligare än med grädde.



PUBLICERAT: 2011-03-19, 07:29:54 | URL: http://artemisiaslowcarb.blogspot.com/
Anonym

Hej, Gillar verkligen din blogg. Så bra när du har bilder på allt du lagar också!! Inspirerande och superbra recept. Min fråga är kan man äta nån typ av protein med någon sås till gjord av grädde och creme fraiche, men kan man ha en vanilg sallad till det bestående av isbergssallad, gurka, tomat, fetaost, avocado, tomat, bönor? Tycker också det är svårt att veta vad man ska äta till frukost, jag vet att ägg är bra... men är rädd att bli "äggmökig" i magen under dagen :) Så nu äter jag A-fil 3% med 1 msk hallon o blåbär o en kiwi o hackad paranötter.... Kanske ska byta frukost?

Jättetacksam om du ville komma med några bra tips där!

// Linda


Sofia

Jag slutade med citronpeppar sedan jag läste att det innehåller natriumglutamat. Vilket märke använder du på den?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }