2011-03-15
 10:00:25

Fyllda ägghalvor


Vilken underbar frukost!
Visst tar det en liten stund att göra dem, men fördelen med fyllda ägghalvor är att man kan göra dem kvällen innan, plasta över och så har man en kanongod och mättande frukost.
Man kanske inte vill äta stekt ägg och bacon varje dag eller äggröra eller omelett.
Ägghalvorna tycker jag smakar mer dessutom dagen efter för då har smakerna satt sig mer..mums!!!

Även perfekt som ett extra lyxigt mellanmål, kanske ta med sig till jobbet/skolan eller på utflykten.



Gör såhär:
Koka ägg i 8 min så att de är hårdkokta. Låt svalna i kallt vatten och skala försiktigt. Dela äggen och ta ur äggulan och lägg i en skål.
Mosa äggulan med smör/bregott och ha även i en liten klick med majonnäs. Salta!

Sen kan man ju ha i vad man vill. Jag brukar ha i skinka eller gustavskorv, hackad saltgurka, röd paprika. Det är gott att ha i nånting med lite krisp men det gör man som man vill.
Sen är det bara att klicka tillbaka fyllningen i äggvitehalvorna.

Jag la dem på lite sallad och åt oliver och soltorkade tomater till. Och så favoritostarna såklart! =)





Åsa

Oj, så lyxigt!! Äggfyllningen verkar supermumsig!!=)



PUBLICERAT: 2011-03-15, 11:31:06 | URL: http://www.mittlchf.weebly.com
Lana Driagina

Jätte gott! Fyllda ägg är min favvo! Min mamma brukade göra olika fyllningar, bl a någon liknande i Ryssland när jag var liten! :)

Kram

Lana



PUBLICERAT: 2011-03-16, 18:32:28 | URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
CamillaP

Detta testade jag imorse. MUMS säger jag bara. Gillar inte gula så värst men detta blev super och jag har hållt mig förvånandsvärt mätt hela morgonen oxå! Plus i kanten och TACK för bra tips.

=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }