2011-07-17
 23:36:21

På sockeravgiftning - Dag 7


Jaha då va det sista dageb på den första veckan och en prövning står på schemat idag. Lillasyster fyller år och det brukar alltid vara sååå god mat hemma hos mamma och så en massa fika. Men jag har redan för ett par dagar förberett mig på att göra en lchf chokladmousse om jag vill ha nåt gott till fikat. Jag tänker inte falla i sockerfällan efter en sånhär bra vecka.
Vikten visade nedåt i morse igen..det känns verkligen kanonbra. =)


Frukost
Jag började morgonen med att ställa mig och vispa ihop några whoopsies. De är ju verkligen jättegoda med nåt smaskigt pålägg på. Så jag åt faktiskt 4st och sen va jag tvärmätt..hade nog räckt med 3st. Jag bredde  3 whoopsies med philadelphiaost och la på en skiva skinka och några skivor tomat. Och den sista blev med ost och tomat.




Lunch
Lunchen åt vi hemma hos mamma eftersomlillasyster fyllde år. Tänk att jag tittade inte ens på potatisen utan va jättesugen på köttfärslimpan med oliver, soltorkade tomater och fetaost med en ljuvligt god skysås. Till det åt jag kokt blomkål med smör och färsk huvudsallad.  Nån liten cornicorns slank oxå ner.




Efterrätt
Det här fick bli veckans efterrätt, men bara för att lillasyster fyllde år och för att jag vet att jag klarar av det. Om det visar mer på vågen imorgon än vad det gjorde idag då vet jag vad en portion chokladmousse gör.




Kvällsmål
Ni kanske har förstått att jag gillar att äta lite smått och gott..plocktallrik måste vara det bästa med den här kosten.






Ellie

Hur gör du chokladmoussen?



PUBLICERAT: 2011-07-18, 09:53:24 | URL: http://livetsomellie.blogspot.com
Hanna

Detta såg helt klart godast ut! :D Du är så duktig!



PUBLICERAT: 2011-07-18, 10:37:39 | URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Lindas viktresa

Ellie. Jag smälter mörk choklad i mikron, passa aå det inte blir för varmt. Jag använder 70% eller mer. Vispa grädden och ha ner en äggula i chokladen och rör om..den blir ganska tjock..ha sen ner en klick grädde och rör om och sen en till klick grädde. Därefter kan du blanda ihop hela mängden grädde med chokladsmeten.

Hu mycket grädde / choklad man vill ha beror på hur mycket kolhydrater man tillåter sig äta =)

Lycka till!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }