2011-07-11
 23:02:41

På sockeravgiftning - Dag 1


Nu har jag lovat att jag ska lägga ut dagens matintag här på bloggen. Det blir alltså inte så mycket recept utskrivna under maträtterna om det inte är nån som skriker efter nåt visst recept dvs..hihihi!
Finns en ny kategori nu där jag lägger alla dessa Dagens mat!

Den jobbiga tiden börjar..med sockeravvänjning..men det har faktiskt gått förvånansvärt bra idag..jag har bara behövt tänka på gårdagen hur dåligt jag mådde så mår jag illa bara jag tänker på en muffins.

Frukost
Äggröra gjord på grädde, philadelphiaost, paprika, skinka, svarta oliver och en trekantsost.




Lunch
Nja..det blev väl inte så mycket eftersom jag va ute och flanerade med lillskruttan. Ett besök på bilblioteket och sen matshopping..så det blev en ask med makrill i tomatsås framför datorn tillsammans med maken medan han visade bilder från hans skottlandsresa.




Middag
Men bara en timme därefter så rörde jag ihop en korvstroganoff (utan mjöl) och gjorde en vitkålssallad till det. Och så två stora glas med vatten.




Kvällsmål
Eftersom sötsuget sitter i som bara den så gjorde jag iordning en plocktallrik att smaska på. Behöver få upp fetthalten något..så det fick bli en kopp te med cocosa i.



Skinkrullar med majonnäs, leverpastej och saltgurka. Svarta oliver och trekantsost. En klick philadelphia och tre skivor ost med bregott.





Marina

Hejsan!



Är en ny läsare av din blogg. Ramlade in på den p.g.a LCHF.

Kul att du kör lite dagens mat så man kan inspireras.

LCHF är ju så jäkla enkelt att hitta på egna recept eller modifiera äldre recept.

Men ändå har man sina perioder man "halkar av banan" så att säga. Så fortsätt gärna med dagens mat :-)



Marina



PUBLICERAT: 2011-07-11, 23:49:54 | URL: http://formyfans.blogg.se/
Artemisia

Heja dig! Vilken bra första avgiftningsdag! Bra idé att fota allt du äter. Dels är det kul för oss, dels hjälper det säkert dig att hålla fokus. Hoppas du får en bra dag två!



PUBLICERAT: 2011-07-12, 08:53:13 | URL: http://artemisiaslowcarb.blogspot.com/
Hanna

Så duktig du är.. men blev du verkligen mätt på detta? :S



PUBLICERAT: 2011-07-12, 13:15:45 | URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Fia

Vad gott det såg ut! Hoppas det fortsätter så här bra. Får testa din frukost imorgon, för den ser så god ut! Vet ju inte hur mycket du tog men får göra på en ungefär. Det där 3-kant osten var nytt för mig. Jag älskar ostar men bör egentligen inte äta så mycket av dem för de verkar inte fungera så bra på mig, eller så inbillar jag bara. Men får köpa med mej hem o testa dem. :) Gärna flera matbilder, för att ge mig inspiration! :)



PUBLICERAT: 2011-07-12, 21:14:17 | URL: http://edwugo.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Va kul att ni gillar dagen mat. Själv tyckte jag det va en bra idé för att hålla koll på vad jag stoppar i mig..och jag vet ju att många funderar på vad man äter under en dag med LCHF kosten.



Så om jag samtidigt kan peppa er så är det ju jättebra. Och så vill man ju inte heller lägga upp en bild på en muffins eller nåt..så om den inte ska fotas, ja då ska den heller inte stoppas i munnen. =)



Hanna: Jo då jag blev mätt..lite småhungrig på kvällen därav min plocktallrik. Sen om det va hunger eller mer ett sug vet jag inte, men magen knorrade och kändes lite småtom.



PUBLICERAT: 2011-07-13, 11:00:55 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }