2010-11-10
 21:47:17

Kyckling med haricots verts




Mums! Den här maträtten är ju så god och jag blev så fruktansvärt mätt..orkade inte ens få i mig alltihopa.

Jag marinerade och stekte kycklingfilé i ugnen och skyn hällde jag över i en kastrull och hällde i grädde och lät det koka ihop till en tjock sås.

Kokade haricots verts och stekte dem sen i en stekpanna i smör så att de fick lite färg. Hackade 2 tomater och stekte tillsammans med haricotsen :-) Sen smulade jag i fetaost och lät allt "gegga" ihop sig något.
Jag smulade även på lite extra fetaost innan servering.





Helena

Ååh så gott det ser ut, det blir min middag idag=) Jag bara älskar fetaost och kyckling.. så detta passar mig perfekt. Tack för alla goda recept.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }