2010-01-02
 14:36:56

Vårat nyårsfirande 2010

Det här nyået ville vi fira lungt och sansat..iofs så är vi inga partymänniskor heller..är mer familjära av oss. Så vi firade hemma hos mamma och svärfar kom oxå dit så slapp han sitta själv.
Vi åkte dit till 18 tiden så jag kunde hjälpa mamma med maten och så kunde jag laga efterrätten.

Vi började med en förrätt som jag älskar. Det är en rysk sallad, liknande en legymsallad med allt möjligt i. Allt ska vara hackat i småbitar. Saltgurka, ättikskgurka, morötter, ärtor, skinka, rotselleri, (potatisen hoppade vi över) mm. Man kan egentligen ha i vad som helst. Blanda ihop allt med majonnäs
Så kan man sen dekorera med äggskivor, sallad, rädisor. Ungefär som en smörgåstårta.



Till varmrätt åt vi grillad oxfilé, bearnaisessås, (potatisgratäng), stekta champinjoner och en god sallad.



Och till efterrätt hade jag gjort en saffrans cheesecake som va supergod, men väldig mäktig så bara en liten bit.
Receptet till kakan lägger jag ut här i nästa inlägg.



Jag och Krister delade på en bit men han skickade ner skeden i kakan innan jag han ta en bild..sorry! ;-)



Senare på kvällen vid 23-tiden så dukade vi upp med ost, kex och en massa olika frukter.











Saija

Hittade din sida när jag sökte på LCHF och ville bara säga HEJ! Vi bor ju i samma stad, är ungefär lika gamla och jag började äta enligt LCHF igår.



Bra med en sida med lite tips! Tack!



Hälsningar från Saija



PUBLICERAT: 2010-01-03, 00:04:50 | URL: http://saija.se
Lindas viktresa med LCHF

Va kul att du hittade hit, välkommen!! =))

Hoppas att det går bra för dig med den här kosten..man äter ju så god mat hela tiden.

Lycka till!!

Kram Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }