2010-01-09
 22:11:22

Familjemiddag

Härom dagen hade vi lite familjemiddag hemma hos mamma. Och som vanligt är det alltid jättegod mat. Tänk att mammor är så duktiga på att laga mat..de misslyckas aldrig med maten. Jag hoppas att jag oxå blir sån en vacker dag :-)



Vitlöksbaguetten fick för min del ligga kvar i formen :-)



Det här kallar jag en riktigt god sallad. Mamma är bäst på att göra dressingen så att den blir sådär lagom syrlig..



Grillad oxfilé



Potatisgratäng..



..bearnaisessås..



Stekta champinjoner..



Min tallrik..oops!! Vad kom den där potatisgratängen ifrån..den va ju inte inplanerad. *kliar mig i huvudet*
Nä det va årets fusk..så nu får det räcka.



Till efterrätt hade mamma gjort en vaniljpannacotta som hon dekorerade med frysta bär..MUMS!!!!





Tack mamma för en underbar middag! Jag älskar dig <3


Axelina

Vad gott det ser ut. lite måste man få fuska ibland:)



PUBLICERAT: 2010-01-09, 23:34:03 | URL: http://axelinas.blogg.se/
Caena

Det såg verkligen gott ut..



Visst är mammor så där speciellt universellt superba när det gäller att laga goda middagar?! =)



PUBLICERAT: 2010-01-10, 12:27:33 | URL: http://www.10kvadrat.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }