2009-09-27
 15:31:07

Vilken dag vi hade igår =)

Jag vaknade som vanligt före älsklingen och satte på en kopp te, satte mig i myssoffan och satte på lilldatorn. Bläddrade bland recepten på  www.fettdieten.se och började skriva matlista. Blev medlem där för nån månad sen och det är kanongoda recept som jag tänkte följa flitigt nu eftersom jag har gått upp i vikt.
Jag måste göra nån förändring. Även om det bara va 7 hg upp så är det ändå åt fel håll.


Vi åkte iväg och handlade och det blev många turer hit och dit. Kände mig hemsk som vallade maken fram och tillbaka till olika affärer som en hund. Men vad gör man..så mycket kött som vi äter numer så är det onödigt att köpa på ett ställe där det är så mycket dyrare.
Jag insåg igår att jag har blivit som min pappa. Han handlade några varor i en affär och andra varr i en annan affär. 
Kött handlar jag alltid på city gross..de har bäst utbud förutom igår då allting saknades samt att jag köpte  en blandfärs som går ut idag?!??
Annars så handlar vi på Maxi..skönt med deras scanner.

När vi hade handlat färdigt på maxi så va klockan 15..och ingen lunch magen. Maken hade sett både uttråkad och lite smått irriterad ut den senaste timmen. Ingen lunch och inget KAFFE!!!!
Jag dricker ju inget kaffe så har ju inte den abstinensen..oops..sorry!!
Tror han blev lite irriterad på att jag va på sånt muntert humör hela tiden..pigg och glad. Jag har ju inget blodsockerfall längre och är inte hungrig hela tiden.

Våra planer var ju även att vi skulle ut i skogen och plocka svamp. Vi hade ju lämnat kvar massor med trattisbebisar förra veckan som skulle få växa till sig på en vecka så igår hade det gått en vecka. =)
Såå...vi hamnade på Mc Donalds. Täbkte att det va lika bra att gå in och beställa öer disk eftersom jag hade mina speciella önskemål som jag har upptänkt att personalen inte klarar av. Det måste vara en för hög nivå att göra en specialorder.
Jag bad klart och tydligt även den här gången att jag ville ha en kniv och en gaffel att äta med. Men när vi kikade ner i påsen så fanns det inga bestick. Vi hade ju lärt oss inte lämna stället innan man kollar allt för det saknas ALLTID nåt..och då äter vi där väldigt sällan.

Jag köpte en McFeast med en extra cheddar dressing och vatten.



Såhär kan det alltså se ut när man beställer utan bröd..funkar alldeles utmärkt att leva med den här kosten.
Man behöver inte försaka speciellt mycket i vardagen..man lär sig bara att tänka om lite och att våga stå på sig vilket jag va väldigt dålig på förut.



Och cheddarost. Oj kolla in ingredienserna!!???




Vi tog med oss maten och åkte ut i skogen och åt ute i naturen..mysigare.
Och vi tog med oss skräpet hem som man ser att många slänger ut i naturen efter vägarna.

Sen va det bara att byta om till mjukisbyxor, på med de varma sockorna och på med stövlarna sen skulle det plockas trattisar. =)
Den här gången skulle vi inte ut och leta svamp utan vi skulle plocka svamp!!

Titta va mycket fin svamp vi hittade skogen.









Titta va mycket svamp!!



En svamp =)



Man måste lyfta lite här och där..







Vet inte hur många små svampar vi råkade kliva på..de fanns ju överallt!



När älsklingen gick till bilen för att tömma svampisarna och hämta en till påse, ja då fick jag fylla tröjan så länge.



När det började skymma fick vi ge upp..det blev ju så mycket svårare att se trattisarna. Men oj klockan va ju redan 18.50. Hade vi varit på samma ställe i 3½ timme??



Vilka fina färger på himlen





Dagens trattisar. Nu fattar jag de som har sagt att de hittar så mycket svamp så de måste sätta sig ner och plocka..och att de blir kvar där i timmar. Trodde folk skämtade men nu vet jag att de menar allvar. =)






Nu återstår bara att rensa alltihopa..inte lika skoj som att plocka








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }