2009-09-26
 08:42:30

Fredagsmyyyyys!!!

Jag tog en benfri fläskkarré och marinerade som jag stoppade in i ugnen så fick den sköta sig själv.
Jag vände på den ett par gången och efter ca 1½ timme va den färdig.
Jag googlade så länge på vilken temperatur köttet skulle ha och jag hittade 80 grader..kan det stämma?
Men jag hade nog lite dåligt tålamod, för när köttet hade temeraturen snäppet över 70 då tog jag ut den.
Jag va ju hungrig..hade ju ätit lite klent på dagen.

Gjorde en skysås med grädde och kokade färsk broccoli som jag serverade till.
Jag saknade äppelmoset som man brukar servera till men det gjorde inget.





Vänner blev ett givet val att titta på under kvällen.
Jag somnade visserligen i soffan efter ett tag medan jag skulle kolla på Hells Kitchen..så det va bara att gå och lägga sig =)





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }