2009-10-13
 20:51:05

Världens godaste kycklingröra

Den här röran åt jag första gången hemma hos min svåger och då hade vi kycklingröran i en paj. Så med andra ord är det här egentligen en kycklingpaj men eftersom jag inte längre äter pajdeg för att slippa se ut som en deg så äter jag bara det absolut godaste =) Knäppt det låter men det funkar ju ;-)

Ingredienser: (4 pers)

*  En färdiggrillad kyckling
*  Smör
*  1 gul och 1 röd paprika
*  1 gul lök
*  Chilisauce..eller sås..det får heta vad det vill..den smakar likadant iaf =)
*  3 dl grädde
*  Italiensk salladskrydda (det är ett måste)
*  Salt..jag använder i vanlig ordning örtsalt
*  1 liten burk med ananasringar


Gör så här:

Hacka löken och paprikorna i större biltar och stek i smör i en stekpanna. Salta.
Ha i chilisauce och grädde och låt det koka upp till det tjocknar.
Hacka kycklingen i bitar och ha ner i röran.
Kryda med Italiensk salladskrydda och hacka ner bitar av ananasen.

Det här är så enkelt att göra och sååååååååå underbart gott!!! Tack svåger för receptet =)
Jag serverade med krispig isbergsallad och toppade med salta cashewnötter.






Dagens vikt: 111,3 kg
Jag verkar bara stå och pendla upp och ner nu hela tiden..önskar jag kunde ta mig under 111. Känns så långt till tvåsiffrigt. Det går för segt nu.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }