2009-10-14
 21:45:20

Lax med limesås och chutneysmör

Igår gjorde jag en av mina absoluta favoriträtter. Innan jag ramlade över det här receptet på Arlas hemsida så åt jag inte ens lax men nu...Mmmmm Mmmmm Mmmmm.... 

Jag har bestämt mig för att jag ska äta lax lite oftare..det är ju sååå gott!
Problemet är ju att älsklingen inte äter fisk och då blir det ju inte av för mig heller..

Ingredienser: (2 pers)

*  En bit lax
*  Örtsalt
*  Chiliflingor
*  Limefrukter
*  Färdig Kelda sås Lime
*  Mango chutney Lime
*  Smör
*  Paprika
*  Gul lök

Köpte mig en fin bit lax



Delade den i 2 bitar och la i en ugnsform som jag hade klätt i folie



Salta med örtsalt med chili och häll över lite chiliflingor





Sen rev jag skalet av en halv lime och strösslade över laxen





Sen är det bara att hälla den färdiga Kelda såsen över laxen..droppa gärna lite limejuice över 

´



In i ugnen på 200 grader i ca 30 min. Knyt ihop foliepaketet men öppna mot slutet och sätt eventuellt på grillvärme för att få lite färg.



Blanda mango chutney med smör, örtsalt och lite limejuice och vispa med elivisp till allt blandas







Stek paprika, lökklyftor och lime i en grillpanna i smör och servera till laxen



Laxen serveras med paprika/lökblandningen, de grillade limefrukterna och chutneysmöret..MUMS MUMS!!!!






Dagens vikt: 111,1 kg
Förändring: -0,2 kg


Mattias

Åh vad gott. Har själv gjort en Lax med touch av Lime. Dock hade jag inte Chili-Limesås :)



PUBLICERAT: 2009-10-19, 00:04:36 | URL: http://malmkvist.blogg.se/
Johanna

Hej hej!



Jag snubblade in på din blogg för några dagar sedan. Har nästan precis börjat äta enligt LCHF och såg att du åt keldas färdiga såser. Är det okej att äta dom om man äter enligt LCHF?



Väldigt härlig blogg du har!!

Kram Johanna


Lindas viktresa med LCHF

Johanna: Hej och välkommen hit =) Nja man ska väl undvika dem tycker jag. Det va bara till lax som jag åt deras sås eftersom jag inte gillade lax och det va bara med här såsen jag tyckte om fisken..hehe. Den har utgått ur deras sortiment så nu äter jag inte Kelda mer =) Men har lärt mig tycka om lax ändå.

Kolla alltid /100 gram att produkten inte innehåller mer än 5g kolhydrater, sen beror det på hur känslig man är mot kolhydraterna.

Lycka till med kosten =)

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-01-23, 20:12:10 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }