2009-10-15
 21:29:00

Fetaostens dag idag

Visste inte ens att det fanns en dag för fetaosten..men jo då och den är idag =)
 
Till lunch idag så åt jag en grekisk sallad med isbergssallad, grön paprika, tomat, gurka och fetaost. Några gröna oliver och en vinegrette dressing på rapsolja, ättikssprit och grekisk salladskrydda.

Till middag så slängde jag in Bombay (krydda) marinerade kycklingklubbor i ugnen och medan kokade jag haricots vertes.
Stekte harry´sarna i en stekpanna i mycket smör och hackade i en tomat. När de hade fått lite färg så smulade jag fetaost över och lät alltsammans bli krämigt. Lite örtsalt och voilá!

Serverade fetaost-grönsakerna med kycklingen och gjorde en skygräddsås som jag spetsade med lite honung.




Dagens vikt: 111,0 kg
Förändring sen igår: -0,1 kg



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }