2009-11-29
 22:37:07

Pepparkakor á la LCHF

Idag är det 1:a advent och julstöket har börjat ta fart..jag började lite smått idag med att byta gardiner och sätta upp adventsljusstakarna och stjärnorna i fönstren. Den fina julduken är på plats på matbordet och nya gosiga filtar ligger i sofforna..självklart är de röda. ;-)

Ikväll bakade jag pepparkakor, de blev så goda och det luktade underbart i hela huset av alla kryddor.
Receptet hittade jag på www.fettdieten.se

Ingredienser:

*  200 g kokosflingor
*  2 ägg
*  50 g smör
*  1 msk rårörsocker
*  1 msk kanel
*  1 msk ingefära
*  0,5 msk kryddnejlika
*  1 tsk kardemumma

Börja med att smälta smöret i en kastrull och låt sockret smälta ner. Tillsätt kryddorna och låt alltihopa få stå en liten stund så att smakerna sätter sig.



Blanda ihop kokos och äggen i en bunke..



..häll sen ner kryddblandningen och rör om ordentligt..gärna med händerna.



Rulla ihop till små bollar och platta ut dem försiktigt.. Lägg dem på en plåt med smörpapper.
Det blir mellan 25-30 st





In i ugnen på 200 grader i ca 12-15 min. Jag gjorde mina lite mindre men tjockare så de va inne i 15 min.

Tog en adventsfika med älsklingen och lillasyster. En liten mugg med glögg och mandlar blev det oxå. 





Jag blev nästan förvånad över hur gott de smakade..visst smakade de kokos men de smakade oxå pepparkaka!! =)) 
Hoppas ni har haft en trevlig 1:a advent..det har jag.


Emma

Hej!

Gud va gott det ser ut! =D Är det okej om jag provar att göra detta? =) så du inte har patent eller ngt på dem? hehe : )

Ciao!


Carbsruinedmylife

Åh vad goda dom såg ut! Kan tänka mig att de smakade bra också!



PUBLICERAT: 2011-03-08, 17:23:18 | URL: http://carbsruinedmylife.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }