2009-11-01
 20:35:15

Halloween-myshelg i huset

Jag bara älskar att pynta och ändra om allting hemma efter olika årstider och högtider. Tror jag har fått det efter min pappa, han älskade oxå att slå på stort när det gällde att pynta. Fick jag bestämma skulle det bli mycket av allt men det blir ju lite svårt ibland =)

Halloween är ju ingen tradition som vi här i Sverige har anammat speciellt bra tyvärr så nästa år skulle det vara såå häftigt att åka iväg till USA och se spektaklet.
Jag kom över lite prylar som jag pyntade med hemma..mest lite för att retas med maken men oxå för att vi skulle ha småbesök.
Syrrans lillgrabb på 3 år skulle bo oss från fredag till lördag så det va kul att göra om lite hemma för hans skull. =)

Bilderna är lite suddiga..ville försöka återge mysighetskänslan men det va ju hopplöst att hitta en funktion på kameran..ville inte ha med blixt..då blev allt för ljust.

Jag pyntade överallt med spindelväv..det va kul men lite trassligt. Spindeln vågade jag inte ta i så jag hämtade en stekpincett och petade dit den på spegeln. =)



Fick ett par st pumpaljus av svärfar för ett tag sen som blev helt perfekta ovanför den öppna spisen.
Ljuslågan blev lite väl hög så vi fick tvätta bort allt sot efteråt..men det va fint iaf medan de lyste. =)





Spindelnät..hehe





Klart vi ska girlanger oxå, och ballonger. Sebastian på 3 år kommer ju =)



Alla ljus byttes till antingen orange eller svarta.



Jag köpte en svart duk oxå..som liknade..en sopsäck!?! Min man tittade på den och sa: Vi har faktiskt en hel rulle med sopsäckar..du hade inte behövt köpa fler...haha..kul kul!!



Papperstallrikarna älskade jag..titta på den söta fladdermusen!!



Det här ångrar jag dock..ni ska veta hur svårt det va att få bort spindelväven från silikon-taggarna.



Klart våran skalle skulle vara med..den här fick vi av min makes lillebror..söt va =)
Min man ville göra den mindre skrämmande så han monterade dit en ballong på hans huvud..*s*



Lille sotis spökade vi oxå ut..men den va nån sekund bara. Han kurrade dock men säkert inget mys-kurr.



Titta va fint..de blinkar!! =)



Käre vän...



Det här är Knotas..Kristers bästa kompis..hahaha



Maten på lördag kväll blev oxfilé, hemgjord bearnaisesås, timjan, sparris med citronsmör och havssalt och stekta burkchampinjojner.
Filmen blev som alla år vid Halloween: Hocus Pocus..en riktig favoritrulle






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }