2009-11-21
 13:31:41

Brunch - omelett med smör!

Idag blev det ingen frukost och jag misstäker att det inte blir nån lunch heller. Så går det när man går upp kl. 11.
Vet inte vad det är med oss, varför vi sover så länge nuförtiden. Kanske ska gå och lägga oss lite tidigare och inte sitta och nattsudda.

Jag har varit lite sugen på att prova Monique´s  (LCHF Life - Vikt och Träning) omelett som hon har fastnat för så idag fick det bli en sån.

Jag tog 2 ägg och 1 msk grädde och lite havssalt.
Stekte en omelett..



..och hade på en skiva smör som smälte ner. Så eftersom smöret redan hade smält när jag skulle äta den så tog jag på en extraklick med bregott ;-)
Och en liten klick philadelphiaost.






Birgitta Höglund's Mat

Hej Linda. Visst är det gott med omelett. Vi äter ofta det som brunch.

Men kliver upp lite tidigare, vaknar halv 6 av böneutroparen i Minareten. Ganska brutalt uppvaknande, men dagen kommer igång och vi utnyttjar den ljusa tiden. Somnar iofs redan före 22 varje kväll..



PUBLICERAT: 2009-11-21, 15:54:45 | URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Linda

Hej Birgitta. Ja det va faktiskt inte så tokigt. Min man tyckte oxå att det va gott.

Oj halv 6 var tidigt men så va det även när jag var nere hos mormor i Serbien..då vaknade jag halv 6 av tuppen och somnade strax innan 22.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }