2009-11-07
 16:47:09

Ägg med god fyllning

En stående frukost härhemma har den senaste tiden varit fyllda ägg. Det brukar jag annars bara äta till olika högtider som jul eller påsk och det är ju sååå gott!!
Varför bara lyxa 2 ggr per år när man kan äta det oftare =) Den stora fördelen är att jag dessutom står mig utan någon som helst hungerkänsla fram till lunchen om dagarna.

Jag har visat bild på äggen här tigare men det kanke finns nån här ute som vill veta hur man gör dem så här kommer receptet. Man kan ju variera i all oändlighet.
Idag blev det "snäll-ägg" alltså inge kaviar, stenbitsrom, kapris och såna tillbehör så att även min man kunde äta dem till frukost. Omtänksam jag är =)

Börja med att koka ägg..räkna med 2 ägg per portion, alltså 4 ägghalvor var.
Koka i 7-8 minuter så att äggen blir hårdkokta.



Dela äggen i halvor och tippa ur ägggulan i en skål och tillsätt bregott.





Blanda ner en klick med majonnäs..



Hacka sen saltgurka och röd paprika. Blanda ner i röran..





Mumsigare än såhär kan inte en frukost bli =)





Julskinkan som jag fick av mamma va verkigen jättegod. Mamma är så gullig..hon lagar mat och lämnar till oss döttrar mellanåt. =)






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }