2009-12-09
 15:26:08

Julklapp till hela familjen

I dessa influensatider med förkylningar som löser av varandra så kan det vara bra att preparera kroppen med mycket vitaminer. Och vad är väl bättre än att ta vara på frukt och grönsaker istället för att köpa översockrade blåbärssoppor och massproducerade juicer som innehåller både det ena och det andra.

I våras så köpte jag den här råsaftcentrifugen och det är en av de bästa köp jag nånsin har gjort. Om småttingarna därhemma vägrar att äta frukt och grönt så pressar man bara en nyttodrink och de smakar gudomligt gott och de har ingen aning om vad de egentligen dricker.

Köpte in lite av mina favorit produkter till en god juice som jag blandade iordning till oss härhemma.
Äpple, färsk rödbeta, selleristjälkar, färsk ingefära, morot, apelsin och kiwi



Jag har en philiips råsaftcentrifug..visst det är den dyraste men även den bästa. Ska man ha en sån här så rekommenderar jag att man lägger en slant extra. Den här maskinen är stark och pressar ut MYCKET ur frukten.
Man får med en stor tillbringare..



..och en dvd där man får tips på vad man kan använda för att blanda ihop sina juicedrinkar



Matningsröret är väldigt stort på den här maskinen så man kan peta ner hela äpplen utan att dela på dem. Det enda man bör tänka på är att man måste skala apelsiner innan. Annars kan man peta ner vad som helst med skal.
Man ska inte pressa mjuka frukter som avokado, banan, mango mm. Då är det bättre att använda en vanlig blender.



Allt fruktkött samlas i en behållare och i locket..det ser mycket smutsigare ut än vad det egentligen är.
Det är bara att plocka isär och skölja under vattenkranen. Den enda man behöver rengöra än knivsnurran..men det går oxå fort.





Och så här blev resultatet. Blir så fin färg av rödbetan =)) Servera gärna med mycket is i.



luna1000/Anna

En makalös manick! :)



PUBLICERAT: 2009-12-09, 16:13:33 | URL: http://luna1000.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Jaaa och det är så roligt oxå. Kul när man får gäster och bjuder dem på ett glas med frukt..alltid populärt och de flesta blir så förvånade över hur mycket det smakar.

Ex ren äppeljuice är inte klar utan lite grumlig men sååå gott!!!


Idean

ok hur kan detta bli låg kolhydrat med högt fett

med rödbeta apelsin osv. men visst kan det vara mycket gott


Lindas viktresa med LCHF

Hej Idean

Jag är väl medveten om att detta inte är LCHF och har skrivit det i 2 tidigare inlägg. Jag valde att pressa juice eftersom min man är väldigt sjuk och tog själv nån mun oxå för att få upp vitaminerna i kroppen och det är extremt sällan jag äter frukt.

Har även läsare som inte bara äter enligt LCHF och tänkte att det va en bra julklapp så därför la jag in det här inlägget. =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }