2009-12-09
 21:07:22

Italiensk omelett

Jag har tydligen blivit helt såld på omelett. Jag som tyckte att det växte i munnen bara jag såg en sån. Men det måste vara smörklicken ovanpå som gör allt. Blir lite pankakskänsla över det hela.
Gott är det i alla fall!

Ikväll blev det en variant som jag har velat proa länge men jag har inte haft ingredienserna hemma.
Blev lite medelhavsinspirerad omelett..jag älskar ju medelhavsmat!

2 ägg, en skvätt grädde och havsalt. Stek i en stekpanna.



..och vänd. Jag tycker om min omelett med mycket färg



Sen la jag på skivor med mozarella, soltorkade tomater och färsk basilika på ena halvan.



Vik ihop och lägg en stor klick med smör ovanpå.



Det här va gottgottigottgott!!!





Birgitta Höglund's Mat

Mmm en sån god omelette.

Jag har varit precis som du. Åt aldrig omelette förut, men nu kan det bli nästan varje dag. Brukar också variera med olika grönsaker, ost, korv, rökt fläsk och annat gott :)



PUBLICERAT: 2009-12-09, 23:04:38 | URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Hanna

Den varianten av omelett måste jag prova. Visste inte innan jag började min viktresa att man kunde göra omelett på så många olika vis. Nu liknar sällan omeletterna varandera och man kan variera hur mycket som helst.



PUBLICERAT: 2009-12-10, 21:54:32 | URL: http://gorgina75.wordpress.com
KristinaM

Jag bor själv i Italien och hade mozzarellan hemma men dom soltorkade tomaterna hade nyligen tagit slut när jag gjorde min favorit omelett med fetaost, så det fick bli små plommontomater istället. Det blev smarrigt det också.

Jag avskydde, precis som du, omelett tidigare. Tror att det är grädden i smeten som "gör det"!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }