2009-08-27
 09:45:48

Salami

Jag strosade runt på Ica Maxi igår och där hade de smakprov på ostar...åååhhh!! Och jag som va så hungrig. Jag brukar aldrig smaka utan går alltid förbi. De har ju oftast bara en massa söta saker eller kolhydratbombande smårätter. Men ost..jag kan smaka ost!! =)
Sen gick jag till salami-disken och tittade runt lite. Köpte förra veckan en vitlökssalami på 120g. (vakuumpackad) för 19,90:-  Kilopriset låg på 179:-/kg. Tänkte att det måste ju finnas godare och färskare om man inte köper de stackars små skivorna som har legat i förpackningen gud vet hur länge...

Jag frågade vad de kostade och de låg på 199:-/kg. Oj valet blev ju klart enkelt. Tittade på de tyska salamirullarna och frågade vad de hade runtom på en av dem? Soltorkade tomater och basilika...Mmmmmmm jag hade ju lätt betalat 399:-/kg för den...näää kanske inte men jag köpte ca 1 hg..fick ungefär 40 skivor. Mums!!

Salami med soltorkade tomater och basilika

Några skivor smakade jag redan på i bilen på väg hem..de va ju helt oemotståndliga.

Ska nu laga lite frukost..tror det blir äggröra och lite philadelphiaost med lite stekt paprika.
Några skivor salami och några oliver.
Jag hackade även i lite bitar av västenbottenost i äggröran.



Det va en god frukost det här.
Har tagit lite ledigt från jobbet idag. Tänkte bara koppla av lite och vila. Eventuellt hamnar jag kanske i skogen..kanske finns nån liten kantarell kvar till mig i skogen =)


Jennie

ååå, blir sugegn nu!! =D



PUBLICERAT: 2009-11-18, 20:58:35 | URL: http://www.misshart.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }