2009-08-10
 22:50:32

Pannkakor á la LCHF

Idag va det fruktansvärd beslutångest över vad vi skulle äta till middag. Det va sent och svärfar ringde och hade problem med bilen. Så det va bara för Krister att sätta sig i bilen och åka till Borlänge för att bogsera bilen till verksta´n.
Medan passade jag på att göra lite pannkakor.

Ingredienserna till pannkakorna

Jag gjorde två omgångar eftersom jag råkade gegga hop fiberhusken med vatten och så hann jag inte med de andra ingredienserna så det blev en geleklump av allt..mindre bra.

Det va bättre att blanda vatten, grädde, mjölk och sen hälla i fiberhusken efteråt..låt svälla lite sen blandar man i 4 ägg.


Recept:  1dl vatten, 2 dl grädde, 2 dl mjölk, 2 msk fiberhusk, 4 ägg och lite salt. Stek i smör och servera.



Jag åt med hallon och vispad grädde. Jag kan säga att jag blev tokmätt på en pannkaka.



tjockispojken

Nu vill jag faktiskt veta hur du steker dina pannkakor, för mina smetar bara ut sig (ingen stärkelse) så det blir som äggröra som man återigen kan forma till en pannkaka. Steker du dom på hög värma länge eller? :)



PUBLICERAT: 2011-07-18, 11:52:50 | URL: http://tjockispojken.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }