2009-08-25
 21:31:44

Dagens mat

Frukosten idag fick bli äggröra med philadelphiaost, några svarta oliver och 3 små skivor vitlökssalami.




Åkte upp till City Gross efter jobbet och handlade lite kött. Tycker deras utbud är kanon jämfört med Ica Maxi. Köpte en påse färska champinjoner och en liten påse potatis till älsklingen. Tänkte att han äntligen ska få den efterlängtade potatisgratängen.
Krister skalade potatisen medan jag skivade löken och pressade vitlök. Blandade ihop allt med lite vegeta och hällde sen både grädde och mjölk över och in i ugnen.

Sen tog jag fram mina champinjoner och gröpte ur innanmätet på dem och hackade ganska smått. Hackade en liten lök oxå och stekte i smör. Pessade i en vitlöksklyfta och saltade. Hällde sen i grädde och lät det tjockna. När det började bli färdigt så la jag i lite riven ost.

Champinjonerna ställde jag i en form och fyllde med röran och sen tryckte jag dit lite kapris för smakens skull (kan uteslutas) La även på lite riven ost på toppen och skickade in i ugnen längst upp på hög värme ca 5-10 min så att de snabbt får färg. Om de ligger för långt ner så kommer de bara bli vattniga.





Det här är verkligen jättesmaskens och man blir mätt på 2 st. Gott att ha som tillbehör till grillat.

Jag stekte på en skiva utskuren biff som jag saltade med trocomare örtsalt och vispade ur stekpannan med vispgrädde. Skysåsen blir jättegod till köttet. Tog även en litet klick med bearnaise såsen från igår.
Och så mitt favorittillbehör just nu: Brysselkål med mycket smör på!! =)






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }