2009-08-23
 20:28:14

Min systers bröllopsdag

Igår va vi bjudna på min storasysters bröllop eller snarare till bröllopsmiddagen efter cermonin.
De hade valt att göra det borgerligt och så litet som möjligt med bara föräldrarna som vittnen. Lillasyster fick vara med så hon kunde filma alltihopa. Vi tittade på cermonin idag och jag har inte skrattat så mycket på länge. Syrrans 3-årige son Sebastian sprang runt hela tiden och när vigselförättaren frågar Stefan om han tager Ann-Mari osv då är Sebastian på väg ut genom fönstret för att titta på nåt roligare..hahaha
Man ser hur Stefan nästan är på väg bort mot Sebastian medan han vänder sig om lite småstressad och svarar: Ja..ja

Innan de åkte försökte syrran få till några kort men det är inte alltid så lätt att få ett litet barn på 3 år att posera snyggt så alla blir nöjda.

 Sebastian öppnar ringasken gång på gång och ..tappar ut dem



När de kommer tillbaka så är det dags för fotografering. Självfallet kastade vi ris på dem för att bringa lite lycka och jag brast i glädjetårar när jag såg att Sebastian kastade lite ris på mamma och pappa. Såg så underbart sött ut.

 

 

En lycklig familj. =)






Jag och min älskade man Krister

Jag och Krister


Dags för lite mingel och lite snacks. Jag hade gjort lite parmarullar som jag hade fyllt med philadelphiaost och pepparrot som jag kunde äta. Syrran hade gjort ostchips som oxå va tillåtna men tunnbrödsnittarna lät jag vara.
Kvällens fusk fick bli några klunkar champange när vi skålade för brudparet. Hon gifter sig en gång så då fick det bli så.
Jag är ju annars nykterist och så tycker jag inte särsklit mycket om alkohol samt att jag blir väldigt dålig av det så det är inte så svårt att låta bli.

 Ostchips och tunbrödsnittar





Lillasyster Emma och min älskade mamma Draga.




Storasyster med lille bebisen i magen och mamma.




Dags för lite mat. Sommarbuffén va jättegod!!
Jag gjorde en blomkåls/broccoligratäng till oss lchf:are istället för potatisgratängen.
(dra muspekaren över bilderna för en liten beskrivning av maten)

sallad rostbiff och vitlökssalami
ostbricka med brie och hårdost med vindruvor spenatpaté
potatisgratäng grissini
fläskfilé fetaost och soltorkade tomater
nektarinsalsa svarta oliver, grillad paprika och syltlök
bröd kallrökt lax
tomat och mozarellasallad


Och så självklart vatten till maten

vatten med bär/citrusfrukter och myntablad


Det här åt jag och jag blev väldigt mätt

min mat


Desserten

bröllopstårtan


Den här smaskiga tårtan hittade jag på Annas hemsida. Vägen från 137 kg

maffig chokladtårta med jordnötter


Lillasyster gjorde sin goda kladdkaka..mums! (Recept finns i ett tidigare inlägg)

kladdkaka á la lchf


Storasyster gjorde jättesöta små chokladhjärtan med kärleksglasyr på. Smakade tyvärr inte på dem. Åt med ögonen ist.

chokladhjärtan med kärleksglasyr


När myggorna tog över va det dags att göra kväller. Haha..underbar bild syrran!!




Dags att åka hem till oss älskling ;-)

puss älskling!!


Tack för en jättetrevlig dag och önskar er all lycka!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }