2009-08-19
 22:50:31

Kyckling med philadelphiasås

Igår kväll provade jag mina jeans som jag inte har kunnat stänga på bra länge..och igår så kunde jag knäppa dem utan större problem. Jag är så glad!!
Min man tittade på mig och sa: Det syns verkligen att du har gått ner i vikt..va gulligt av honom.
Men det är ju klart..om man bara springer runt i pösiga mjukisar så ser man ju "pösig" ut..hahaha

Frukost idag blev 2 ägg med majonnäs - kväljningar igen! Börjar tröttna lite på kokta ägg.
Lunch; Räkcocktail med sallad, avokado, lite gurka och dressing + en kopp te

Idag bjöd jag hem lillasyster på middag eftersom min man åkte till stockholm till sin bror i två dagar. Alltid tråkigt att laga mat till sig själv.
Fick min inspiration från sidan Millas Mat. En underbar sida med goda recept och fina bilder.

Stod länge och valde mellan de frysta kycklingfiléerna och tänkte på de stackars små kycklingarna som tvångmatas med superfoder som inte är naturliga för dem och att många av dem är så magra vid slakt att de dör vid transporterna.
Kommer aldrig mer välja en förpackning pga ett lågt pris. Varför gynna dessa metoder??.
Så det fick bli majskyckling bröstfiléer från Kronfågel där de har levt ett rättvist och naturligt liv.
1 kg kostade 110:- med det är väl värt pengarna.



För alla som nångång har ätit riktigt ekologisk kyckling direkt från en bondgård så vet ni hur en riktig kyckling ska smaka.
Mormor bor ute på landet och har en egen gård där hon matar sina kycklingar med majsmjöl. Kycklingarna är stora och så där fint gula. =)



Bjöd syster min på kycklingfilé med philadelphiasås med baconströssel på en bädd av haricots verts med smak av dijonsenap



Maten va jättegod även om jag inte orkade äta upp hela min portion.
Till efterätt tog vi en chokladmousse gjord på turkisk yoghurt



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }