2009-08-31
 22:13:32

Köttbullar och blomkålsmos

Idag va jag så fruktansvärt hungrig när ja åkte hem..tänkte först åka förbi Maxi och köpa en grillad kyckling men njeee..orkar inte.
Så jag åkte hem..tänkte att ska väl finnas nåt att äta i frysen. Men alla vet väl hur det är..fryslådorna åker ut en efter en och..in igen!! *suck* Inte sugen på nåt..blodsockerfall och bläääh.

Men jag hittade iaf en påse med köttbullar. Och jag är verkligen anti att äta färdiga köttbullar..tycker det är så mycket godare med egna men ibland orkar man bara inte.

Ska man äta färdiga köttbullar så ska det vara Ikeas..annars får det vara.



Köpte en gång Euroshoppers köttbullar när jag va en fattig studen och det gör jag aldrig om!! De borde inte få hete KÖTT bullat utan på förpackningen borde det stå BROSKbullar..det va det absolut äckligaste jag nånsin ätit.
Ikeas köttbullar varken luktar eller smakar fis.

Stekte dem i smör och när de va färdiga tog jag ur köttbullarna och hällde i nåndl grädde och kokade upp till såsen tjocknade. Nån liten droppe soya oxå.

Kokade under tiden blomkålsbuketter, hällde av vattnet, tillsatte smör och lite grädde och örtsalt.
Mixa ihop men varning för att det lätt kan flyga iväg små blomkålsbitar över hela köket =)
Jag la även i en liten klick philadelphiaost för att binda ihop moset så det inte bli för löst.



Det va gott det här och jag blev riktigt mätt.

Dock så va jag fortfarande frusen efter maten så det fick bli en kopp te med cocosa i. Fett och mumsigt..man kan använda cocosfettet som lypsyl medan man dricker te =)
Cocosfettet ökar kroppsvärmen ganska direkt samt att det håller igång kroppens förbränning. Två goda saker.



Natti natti..dags att sova



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }